Resident Evil 7: Okusíte strach ve všech podobách!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Resident Evil 7: Okusíte strach ve všech podobách!

Resident Evil 7: Okusíte strach ve všech podobách! | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

26. 1. 2017 03:00 8

Seznam kapitol

1. Námět na netradiční výlet 2. Přikrčte se ani nedýchejte 3. Starý dobrý Resident Evil 4. Přišitá ruka, noha, hlava 5. A pak vstoupí sluneční svit 6. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Panské sídlo daleko od civilizace. Jeho průčelí na vás zlověstně shlíží, jako by říkalo: „ať tě ani nenapadne sem vlézt!“ Jenže je v něm nejspíš vězněna vaše přítelkyně. A pozor, je tu také silně podivínská rodina, která si její nalezení asi taky moc nepřeje. Troufnete si vydat se na dobrodružství, z kterého možná ani neexistuje cesta zpět?

Reklama

Složitější je to i s dalšími mocnými zbraněmi jako jsou třeba plamenomety nebo granátomety. Náboje do nich jsou dost omezené, navíc si je musíte vyrobit z několika položek. A k tomu do dění vstupuje problém v podobě omezeného inventáře.

Každá zbraň, každá položka včetně nábojů, které se nevejdou do zbraně, v inventáři něco zabere (jedno, dvě místa). Pokud inventář zaplníte, místo v něm můžete vytvořit pouze konzumací některých položek (zdraví/stimulanty atd.), kombinací předmětů (např. výroba nábojů) nebo tím, že je zanesete k některé bedně. To znamená žádné vyhazování předmětů na zem, přímo na místě. Na to rovnou zapomeňte.

Staré Resident Evil hry vám nejvíce připomene inventář a práce s ním.
i Zdroj: PCTuning.cz
Staré Resident Evil hry vám nejvíce připomene inventář a práce s ním.

Když tedy seberete moc položek, musíte se vydat k nejbližší bedně (jsou propojené s ostatními bednami), abyste si odložili a připravili místo pro další důležité předměty. U bedny pak můžete dočerpat zbývající suroviny, které jste si do nich schovali dříve, případně předměty, které v předešlých částech příběhu nebyly tak důležité (asi je jasné, že třeba klíčky od svého auta hned tak nevyužijete).

Zdá se vám to povědomé? Tak to jste určitě hráli předešlé hry ze série Resident Evil. Právě tady se sedmý díl svému prapůvodci přibližuje asi nejvíce, pomineme-li tedy omezené ukládání pozic v diktafonech (které nahradily původní psací stroje) a původní reálie – uživatelské rozhraní není úplně stejné, ale přitom je silně povědomé.

Neméně povědomé je i zasazení. Odlehlé panské sídlo ukrývající tajemství se neustále rozšiřuje. K hlavnímu stavení se brzy přidává starý (ale stále velmi rozlehlý) dům, sklepení, podzemní katakomby, skleníky, díly a potemnělé zahradní prostory, což suma sumárum může dát více než deset hodin hratelnosti.

Už první kroky ve hře vypadají dost zlověstně...
i Zdroj: PCTuning.cz
Už první kroky ve hře vypadají dost zlověstně...

Potemnělé panské sídlo je navíc protkáno slušným množstvím tajemství, pokladů a puzzlů. Ty sice nejsou tak komplexní jako v případě starších Resident Evil her (snad vyjma kazety, kde máte za úkol zapálit svíčky na narozeninovém dortu), ale také dokážou zabavit a jsou nastaveny plus minus tak, aby zapadaly mezi akčněji laděné kousky.

A ztoho všeho potom v Resident Evil 7: Biohazard vyčnívá sympatická možnost řešit některé nastalé situace (a souboje s bossy) různými způsoby. Už demo naznačilo, že v jednu chvíli může hráč sáhnout po zcela přímočarém útoku, nebo se trošku povznést nad běžné mantinely a využít k likvidaci třeba prostředí. Zní to slibně? Ve skutečnosti je to ještě zábavnější než napsáno takhle na papíře. To mi můžete věřit.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama