Resident Evil 7: Okusíte strach ve všech podobách!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Resident Evil 7: Okusíte strach ve všech podobách!

Resident Evil 7: Okusíte strach ve všech podobách! | Kapitola 2

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

26. 1. 2017 03:00 8

Seznam kapitol

1. Námět na netradiční výlet 2. Přikrčte se ani nedýchejte 3. Starý dobrý Resident Evil 4. Přišitá ruka, noha, hlava 5. A pak vstoupí sluneční svit 6. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Panské sídlo daleko od civilizace. Jeho průčelí na vás zlověstně shlíží, jako by říkalo: „ať tě ani nenapadne sem vlézt!“ Jenže je v něm nejspíš vězněna vaše přítelkyně. A pozor, je tu také silně podivínská rodina, která si její nalezení asi taky moc nepřeje. Troufnete si vydat se na dobrodružství, z kterého možná ani neexistuje cesta zpět?

Reklama

Je docela zajímavé sledovat, jak Resident Evil 7: Biohazard balancuje mezi moderními hrami a těmi nejklasičtějšími prvky série. Žánrově se řadí mezi akční hry vidění pohledem z první osoby, ale tatam jsou přestřelky z posledních dílů série, které hojně decimovaly hororovou atmosféru hry. Tempo Resident Evil 7: Biohazard je spíše plíživé (ostatně i v pokročilých fázích hry, kdy už máte k dispozici pokročilé zbraně, musíte občas mezi nepřáteli kličkovat nepozorovaně), ačkoliv dochází i na akční úseky, kdy jdou veškeré pokusy o plížení stranou.

Jak on na vás, tak vy na ně? Ničeho takového se v Resident Evil nedočkáte.
i Zdroj: PCTuning.cz
Jak on na vás, tak vy na ně? Ničeho takového se v Resident Evil nedočkáte.

K poměrně obezřetnému tempu a potažmo i k prohlubování strachu přispívá hojnou měrou omezené množství zbraní a nábojů. Zpočátku se musíte obejít beze zbraně (no jo, každý hrdina se na podezřelé místo v hororu prostě musí vydat beze zbraně… a to dokonce i v Americe, kde má brokovnici v kredenci každý třetí člověk včetně starých nemohoucích babiček – taky mě to občas štve). Postupně se dostanete k noži, k automatické pistoli, k brokovnici, k plamenometu a dokonce i ke granátometu nebo k motorové pile.

Sympatické je, že zisk každé zbraně je podložen příběhem, navíc většinu zbraní si poctivě vybojujete nebo získáte správným řešením hádanek. Žádná náhodná sebrání, žádné odemykání prostřednictvím zkušeností. Jak asi tušíte, hra je díky tomu uvěřitelnější. A samotné získávání zbraní je v příběhu vlastně i tím pomyslným plamínkem, který udržuje naději – znáte takové ty záchvěvy přesvědčení, jako „s plamenometem to určitě dám… nebo ne?“

Některé zbraně vám Resident Evil 7 navíc půjčí jenom přechodně. A pak vás o ně zase obere, což je docela pochopitelné – i kdyby hra byla sebestrašidelnější, procházet ji s nastartovanou motorovkou v ruce by ji o část kouzla jistě připravilo.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama