Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT

Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT | Kapitola 16

Adam Vágner

Adam Vágner

6. 5. 2021 10:00 17

Seznam kapitol

1. Resizable BAR na dalších platformách 2. Testovací sestava 3. 3D Mark Fire Strike a Fire Strike Extreme 4. 3DMark Time Spy a Time Spy Extreme 5. Aliens vs. Predator 6. Death Stranding (TAA, DLSS) 7. F1 2020 (TAA, DLSS) 8. Far Cry New Dawn 9. GTA V 10. Metro Exodus, bez ray tracingu
11. Metro Exodus, ray tracing, DLSS 12. Shadow of the Tomb Raider, DXR, DLSS 13. The Division 2 14. The Witcher 3 15. World of Tanks 16. Průběhy FPS v Cyberpunk 2077 a Watch Dogs: Legion 17. Procentuální nárůst či pokles výkonu v testech 18. GeForce a patálie s Death Stranding 19. Závěrečné shrnutí

AMD s novými Radeony a Ryzeny představilo technologii Smart Access Memory, která využívá resizable BAR k zefektivnění přenosu dat mezi pamětí počítače a videopamětí grafické karty. S podporou resizable BAR se už začaly přidávat i ostatní platformy a grafické karty. Podíváme se, co resizable BAR udělá s výkonem na Radeonu a GeForce.

Reklama

V Cyberpunku je na Radeonu v některých chvílích znát nárůst výkonu, občas mírný propad a občas vychází nastejno.

Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT
i Zdroj: PCTuning.cz

U GeForce je to zábavnější, tam je v první polovině vidět s reBAR nejprve nárůst výkonu, následně chvíli delší pokles a opětovně zase nárůst. A ve výsledku je výkon v průměru zhruba stejný.

Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro jistotu ještě upozorňuji, že je hra měřená s jiným nastavením než na Radeonu. A totéž platí pro srovnání ve Watch Dogs: Legion, kde je sice použito stejné globální nastavení detailů, ale u GeForce je navíc aktivní DLSS, které si na Radeonu nezapnete.

Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT
i Zdroj: PCTuning.cz

Paradoxně je v benchmarku vidět s reBAR propad výkonu.

Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT
i Zdroj: PCTuning.cz

V benchmarku to zjevně nevychází ideálně. Chtělo by to asi nějaké výrazně více testování přímo ze hry s vícero nastavením pro ověření, zda je problém v tom, že se Nvidia nesoustředila na benchmark, ale spíše na chování přímo ve hře, nebo v tom, že se Nvidia prostě nesoustředila.

Dlužno dodat, že koncem března, kdy v Nvidii na podpoře reBAR pracovali, mohly výsledky testů také vycházet jinak, od té doby máme spoustu nových záplat do Windows i do samotné hry a k tomu několikero nových verzí ovladačů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama