Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT | Kapitola 16
Seznam kapitol
AMD s novými Radeony a Ryzeny představilo technologii Smart Access Memory, která využívá resizable BAR k zefektivnění přenosu dat mezi pamětí počítače a videopamětí grafické karty. S podporou resizable BAR se už začaly přidávat i ostatní platformy a grafické karty. Podíváme se, co resizable BAR udělá s výkonem na Radeonu a GeForce.
V Cyberpunku je na Radeonu v některých chvílích znát nárůst výkonu, občas mírný propad a občas vychází nastejno.
U GeForce je to zábavnější, tam je v první polovině vidět s reBAR nejprve nárůst výkonu, následně chvíli delší pokles a opětovně zase nárůst. A ve výsledku je výkon v průměru zhruba stejný.
Pro jistotu ještě upozorňuji, že je hra měřená s jiným nastavením než na Radeonu. A totéž platí pro srovnání ve Watch Dogs: Legion, kde je sice použito stejné globální nastavení detailů, ale u GeForce je navíc aktivní DLSS, které si na Radeonu nezapnete.
Paradoxně je v benchmarku vidět s reBAR propad výkonu.
V benchmarku to zjevně nevychází ideálně. Chtělo by to asi nějaké výrazně více testování přímo ze hry s vícero nastavením pro ověření, zda je problém v tom, že se Nvidia nesoustředila na benchmark, ale spíše na chování přímo ve hře, nebo v tom, že se Nvidia prostě nesoustředila.
Dlužno dodat, že koncem března, kdy v Nvidii na podpoře reBAR pracovali, mohly výsledky testů také vycházet jinak, od té doby máme spoustu nových záplat do Windows i do samotné hry a k tomu několikero nových verzí ovladačů.