Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT | Kapitola 17
Seznam kapitol
AMD s novými Radeony a Ryzeny představilo technologii Smart Access Memory, která využívá resizable BAR k zefektivnění přenosu dat mezi pamětí počítače a videopamětí grafické karty. S podporou resizable BAR se už začaly přidávat i ostatní platformy a grafické karty. Podíváme se, co resizable BAR udělá s výkonem na Radeonu a GeForce.
Nvidia dala oficiálně najevo, že reBAR zatím funguje jen 17 hrách, kde jej explicitně povolí pomocí herních profilů (přičemž jde o skryté nastavení, které nelze přes standardní ovládací panel změnit, pouze přes utilitku Nvidia Profile Inspector, která reBAR ale zatím nezná a v profilu je jen v ostatních nastaveních pod několika hexadecimálními kódy).
Podle AMD by reBAR měl být standardně aktivovaný (na internetu už jsem ale narazil i na domněnky, že v některých hrách, kde s reBAR byly potíže, je v tichosti deaktivovaný).
Z výsledků to vypadá, že se AMD s podporou a laděním reBAR soustředilo především na pár nových AAA titulů (které se využívají v testech). Obdobně to udělala i Nvidia. A
Barevně jsou zvýrazněné hodnoty, kde je rozdíl ve výkonu větší než 1 % (a dá se tedy uvažovat o tom, že jde o víc než jen chybu měření.)
U Nvidie jsem navíc změřil ještě Far Cry: New Dawn. Neřadí se na seznam podporovaných her, takže by jeho nastavení nemělo mít na výsledky vliv, ale Hardware Nexus ve videu věnovaném reBARu na GeForce tvrdil, že u něj s reBAR dochází k propadům výkonu. V benchmarku jsem nic podobného nepozoroval, a ani u Radeonů neměl reBAR na výkon vliv. Sázel bych tedy spíš na chybu měření a problematickou metodiku (opakovatelnost měření).