Nvidia Resizable BAR
PCTuning Článek

Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT

Adam Vágner
Adam Vágner
6. 5. 2021 10:00 17 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Resizable BAR na dalších platformách 2. Testovací sestava 3. 3D Mark Fire Strike a Fire Strike Extreme 4. 3DMark Time Spy a Time Spy Extreme 5. Aliens vs. Predator 6. Death Stranding (TAA, DLSS) 7. F1 2020 (TAA, DLSS) 8. Far Cry New Dawn 9. GTA V 10. Metro Exodus, bez ray tracingu
11. Metro Exodus, ray tracing, DLSS 12. Shadow of the Tomb Raider, DXR, DLSS 13. The Division 2 14. The Witcher 3 15. World of Tanks 16. Průběhy FPS v Cyberpunk 2077 a Watch Dogs: Legion 17. Procentuální nárůst či pokles výkonu v testech 18. GeForce a patálie s Death Stranding 19. Závěrečné shrnutí

AMD s novými Radeony a Ryzeny představilo technologii Smart Access Memory, která využívá resizable BAR k zefektivnění přenosu dat mezi pamětí počítače a videopamětí grafické karty. S podporou resizable BAR se už začaly přidávat i ostatní platformy a grafické karty. Podíváme se, co resizable BAR udělá s výkonem na Radeonu a GeForce.

Reklama
Reklama

Když jsem v Death Stranding porovnával výsledky s reBAR, nestačil jsem se divit. Průměrné snímkové frekvence z běžného 50s průběhu skákaly v jednotlivých průbězích testů v 1080p náhodně mezi 100–130 fps.Znamenalo by to propad výkonu s reBAR zhruba o čtvrtinu dolů, což se rozcházelo s jinými testy, kde byly sice také vidět propady, ovšem výrazně menší.

Projel jsem průběhy snímkové frekvence a nestačil jsem se divit. Po načtení uložené pozice s aktivním reBAR hra nabíhala vždy s výrazně nižší snímkovou frekvencí. Namísto očekávaných 140 snímků za sekundu skákala snímková frekvence někde mezi 90 a 70 fps.

Trvalo to po načtení pozice vždy asi půl minuty, poté se hra probrala a snímková frekvence se dostala na předpokládané hodnoty. V závislosti na tom, jak dlouho po načtení pozice jsem začal testovat, se tedy dost výrazně měnil výsledek.

Nejzvláštnější na tom je, že i když jsem zůstal stát na místě a nepohnul se, snímková frekvence spadne zhruba na tu půlminutu dolů a pak se zase zvedne a zůstane už stabilně na vysokých hodnotách.

Pro měření výkonu jsem tedy nechal vždy kartu po načtení pozice půlminutu „odstát“ a až poté jsem začal testovat s tím, že pokud se hra po půlminutě probere a běží svěžeji než předtím, dá se s tím žít.

Poté už totiž lze naměřit zajímavý nárůst snímkové frekvence zhruba o těch 5 snímků za sekundu tam, kde hru nelimituje procesor. Jenže...

Abych ověřil, jestli jde to opravdu jen potíž s načítáním, jal jsem se ještě následně pobíhat po krajině o něco déle, a výsledek mne nepotěšil. Zhruba po dvou mintuách se výrazný propad výkonu opakoval. Pravidelně, téměř ve stejnou dobu a na stejném místě:

Když jsem to ale v krajině vzal na opačnou stranu, během pěti minut jsem na podobný propad výkonu nenarazil.

Průměrný nárůst výkonu v grafech tedy vypadá na první pohled pěkně, ale ve skutečnosti vás asi podobné chování zrovna nepotěší.

Uvidíme, zda se s tím Nvidia nějak vypořádá. Zjevně jde o nějaký problém, ať už se hrou, nebo s ovladači. Jsou dvě možnosti – buď ji Nvidia opraví, anebo reBAR deaktivuje. V současné podobě je to ale podstatně horší, než kdyby reBAR nefungoval vůbec.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning