Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT

Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT | Kapitola 18

Adam Vágner

Adam Vágner

6. 5. 2021 10:00 17

Seznam kapitol

1. Resizable BAR na dalších platformách 2. Testovací sestava 3. 3D Mark Fire Strike a Fire Strike Extreme 4. 3DMark Time Spy a Time Spy Extreme 5. Aliens vs. Predator 6. Death Stranding (TAA, DLSS) 7. F1 2020 (TAA, DLSS) 8. Far Cry New Dawn 9. GTA V 10. Metro Exodus, bez ray tracingu
11. Metro Exodus, ray tracing, DLSS 12. Shadow of the Tomb Raider, DXR, DLSS 13. The Division 2 14. The Witcher 3 15. World of Tanks 16. Průběhy FPS v Cyberpunk 2077 a Watch Dogs: Legion 17. Procentuální nárůst či pokles výkonu v testech 18. GeForce a patálie s Death Stranding 19. Závěrečné shrnutí

AMD s novými Radeony a Ryzeny představilo technologii Smart Access Memory, která využívá resizable BAR k zefektivnění přenosu dat mezi pamětí počítače a videopamětí grafické karty. S podporou resizable BAR se už začaly přidávat i ostatní platformy a grafické karty. Podíváme se, co resizable BAR udělá s výkonem na Radeonu a GeForce.

Reklama

Když jsem v Death Stranding porovnával výsledky s reBAR, nestačil jsem se divit. Průměrné snímkové frekvence z běžného 50s průběhu skákaly v jednotlivých průbězích testů v 1080p náhodně mezi 100–130 fps.Znamenalo by to propad výkonu s reBAR zhruba o čtvrtinu dolů, což se rozcházelo s jinými testy, kde byly sice také vidět propady, ovšem výrazně menší.

Projel jsem průběhy snímkové frekvence a nestačil jsem se divit. Po načtení uložené pozice s aktivním reBAR hra nabíhala vždy s výrazně nižší snímkovou frekvencí. Namísto očekávaných 140 snímků za sekundu skákala snímková frekvence někde mezi 90 a 70 fps.

Trvalo to po načtení pozice vždy asi půl minuty, poté se hra probrala a snímková frekvence se dostala na předpokládané hodnoty. V závislosti na tom, jak dlouho po načtení pozice jsem začal testovat, se tedy dost výrazně měnil výsledek.

Nejzvláštnější na tom je, že i když jsem zůstal stát na místě a nepohnul se, snímková frekvence spadne zhruba na tu půlminutu dolů a pak se zase zvedne a zůstane už stabilně na vysokých hodnotách.

Pro měření výkonu jsem tedy nechal vždy kartu po načtení pozice půlminutu „odstát“ a až poté jsem začal testovat s tím, že pokud se hra po půlminutě probere a běží svěžeji než předtím, dá se s tím žít.

Poté už totiž lze naměřit zajímavý nárůst snímkové frekvence zhruba o těch 5 snímků za sekundu tam, kde hru nelimituje procesor. Jenže...

Abych ověřil, jestli jde to opravdu jen potíž s načítáním, jal jsem se ještě následně pobíhat po krajině o něco déle, a výsledek mne nepotěšil. Zhruba po dvou mintuách se výrazný propad výkonu opakoval. Pravidelně, téměř ve stejnou dobu a na stejném místě:

Resizable BAR na Intelu: RTX 3060 a RX 6700 XT
i Zdroj: PCTuning.cz

Když jsem to ale v krajině vzal na opačnou stranu, během pěti minut jsem na podobný propad výkonu nenarazil.

Průměrný nárůst výkonu v grafech tedy vypadá na první pohled pěkně, ale ve skutečnosti vás asi podobné chování zrovna nepotěší.

Uvidíme, zda se s tím Nvidia nějak vypořádá. Zjevně jde o nějaký problém, ať už se hrou, nebo s ovladači. Jsou dvě možnosti – buď ji Nvidia opraví, anebo reBAR deaktivuje. V současné podobě je to ale podstatně horší, než kdyby reBAR nefungoval vůbec.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama