Zpět na článek

Diskuze: RTX 50 Super pravděpodobně nebude, Nvidia bojuje s nedostatkem GDDR7

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za krypta nebyly grafiky, za covidu nebylo nic, a teď AI a budeme bez pamětí... jak u blbých 🙄

Semik
Semik
Level 47 Level 47
11. 11. 2025 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Vždy príde niečo nové, ľudia nad tým šalejú a nvidia následne predáva všetko čo vyrobia, šialené 😃

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
11. 11. 2025 06:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tomu, jak stoupá cena klasických RAM, bych článku docela věřil. Tak jako nám mining zku.... GPU segment, tak nám AI zku.... segment jak s grafikama, tak i RAM. Paráda.

Minulý rok v listopadu, dva měsíce před tím než jsem začal stavět nové PC, jsem koupil Patriot Viper Venom 2x32gb 6000mhz cl30 za 4700,-kč s DPH. Aktuální cena je 8500,-kč.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Ty paměti teď letí šíleně nahoru, i SSD 🙄

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Jo to je strasny, disky co jsem kupoval za 1900 ted skoro 4tis a pameti, co jsem bral okolo 3tis teď stoji 7.... Strašny.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
11. 11. 2025 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @LV426 Buď rád že už je máš. Tyhle věci zase člověk nekupuje každou druhou neděli.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2025 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Frankhorigan Já nedávno kupoval ADATA Legend 960 1TB za 1500, teď stojí 2x tolik 🙄 A paměti mám taky dost takže mě to netrápí... ale jde o to, že když děláš ve firmě která vyrábí počítače tak asi za chvíli nebudeme mít co robit jak nebude z čeho vyrábět... a když bude z čeho tak to Ti lidi za ty ceny kupovat nebudou 😬

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
12. 11. 2025 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Záleží na tom, kdo má jakou "spotřebu".. Mě vydrží disk 10let (ještě teď mám nesystémové SATA EVO 970) a paměti mám furt DDR4 v dostatečném množství. Cena DDR5 mě teď trochu blokuje nějaký přechod na DDR5.. Ale při zralé střízlivé úvaze mě došlo, že AM5 zatím fakt nepotřebuju.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2025 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Frankhorigan Já mám taky ještě AM4 a DDR4 a přechod na AM5 by teď byl teda fest cenově nevýhodný, za to mi ten relativně malý skok ve výkonu nestojí 😏

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 05:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná by se hodilo označení "bulvarní článek"

Nemyslím to zle, ale víte jak to s těmito články je......

Honzicekcz
Honzicekcz
Level 5 Level 5
11. 11. 2025 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže 4090 ještě nepatří do starého železa ;)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
11. 11. 2025 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honzicekcz @Honzicekcz 4090 bude patřit do starého železa možná za 8-10let 🙂

RIZECEK
RIZECEK
Level 22 Level 22
10. 11. 2025 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jaký problém by byl, kdyby se použili GDDR6. Nebo ať se přestanou vyrábět předražené 4090-5090, které stejně hoří.

Docela by mě zajímal rozdíl při hraní GDDR 5x vs GDDR 6 vs GDDR7.

A edici super si může každý majitel RTX 5000 udělat sám doma... 230-250mhz na jádro 800-1500mhz na paměti a má super edici zdarma. A ať mi nikdo netvrdí, že 12gb je pro 1440p málo nebo i 16gb na 4k.

Bohatě stačí upustit od ultra detailů a ray tracingu.

Honzicekcz
Honzicekcz
Level 5 Level 5
11. 11. 2025 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RIZECEK @RIZECEK Mě nic nehoří, stačí to mít pořádně zapojené ;)

RIZECEK
RIZECEK
Level 22 Level 22
11. 11. 2025 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honzicekcz @Honzicekcz
Největší vliv zahoření má přehřívání jednotlivých drátů k tomu konektoru... Můžeš mít 10 lidí, kteří to zapojí nadoraz a ten konektor se bude jinak zahřívat.
Nvidia tímhle jen maskuje svojí neschopnost, aby měla ručičky čisté.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 11. 2025 13:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honzicekcz @RIZECEK Ale ručičky Nvidia čisté jsou. Nvidia vyrábí jen ty čipy, karty i s konektory vyrábí zase jiné společnosti (neplatí pro founders edice). Kromě toho, máte nějakou statistiku, kolik karet “shořelo”?

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honzicekcz @Slusnak123 je jich tak málo, že se neví zda to není jen statistická chyba

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2025 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RIZECEK @RIZECEK

RTX 5090: zatím jednotky případů, statisticky zanedbatelné, ale problém se může opakovat.

RTX 4090: stovky případů, <0,1 % všech karet.

Nejčastěji špatně zasunutý konektor nebo přílišné ohnutí kabelu → zvýšený odpor → přehřátí. Což je vlastně → Chyba mezi klávesnicí a židlí.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
10. 11. 2025 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mluví se o různých věcech, možná to zruší, možná jen "posunou" na Q3. Uvozovky, protože to nikde nebylo oznámeno a sotva to je v podobě plánů. Mluví se i o tom, že podobně jako paměťové moduly v RAM dojdou i moduly GDDR7 a dotkne se to zejména 16GB RTX 5060 Ti, které minimálně zdraží jako teď RAM nebo budou nedostupné. Dost možná tedy situace několik následujících měsíců nebude lepší. A potom je otázka, zdali GDDR6 na tom nebude lépe a Radeony nebudou mít výhodu, kdo ví.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Pánek @Jan Pánek AMD ma celkem vyhodu ze stale funguje na mnohem levnejsich GDDR6 ktere se vyrabeji na starsich linkach..

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
10. 11. 2025 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tak na AMD má výhodu….

Tečka. že? AMD prostě MÁ výhodu prostě aplikováno na cokoli ba světě, AMD rozhodně MÁ velkou, jakože AMD výhodu - MÁ..

je to tak dobrý?

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 09:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos a amd vyda super karty s +50%vram ked ma taku super vyhodu?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
11. 11. 2025 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos To je veliká výhoda, ale počkat, nepsal váš objektivní kolega, že refresh Radeonů kvůli nedostatku GDDR7 také nebude? 😃

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 05:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Pánek @Jan Pánek OT: nemohla by mi redakce zmrazit stav bodoveho konta na levelu 42? Nejak se mi to cislo libi a mam pocit, ze konecne znam odpoved na zakladni otazku zivota, vesmiru a vubec. Nechci o to prijit. Diiiik

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik redakcia by mohla zrusit hlavne nezmyselne pravidlo "**** Body lze získat maximálně 10× za 24 hodin*", co sa tyka negativnych hlasov :)

Plus doplnit, aby sa pri 10 negativnych hlasoch automaticky skryvali komentare a pri 100 ziskanych negativnych hlasoch za mesiac by bol na 30 dni ban :) po 3 takychto banoch permaban

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
11. 11. 2025 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @acmmilan to už by tu belka dobelkoval 😂

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Tom2308 proto se to nestane. Čtenář je až na posledním místě a to pod čarou.

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ine webstranky oznamuju len posunutie z q1 na q3 2026. kedze nemaju konkurenciu s viac ram,nemaju sa kam ponahlat.

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @PanBoh teraz defacto nemaju ziadnu konkurenciu. Cerveny konkurent bez high-endu klopyta niekde pri 6% a Intel je na urovni statistickej chyby. S prstom v nose sa teraz NV nemusi snazit vobec a peniaze sa sypu same.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2025 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanBoh @PanBoh Velké firmy uvažují jinak. Novinky uvádějí tak, aby stihly vrchol nákupní sezóny. Pro IT jsou to primárně vánoce a konec roku, kdy se kupují nejen dárky, ale také firmy už vědí, jak jim vychází účetnictví a proto nakupují (nebo nenakupují) tak, aby si optimalizovaly daně.
Hned po novém roce nastupuje předváděčka novinek, aby se motivovali IT kupci a po vánocích nespali na vavřínech. To je doba CES, kdy všichni velcí hráči představují to, co si nachystali.
Další dva vrcholy jsou konec školního roku (dárky za vysvědčení) a pak i konec prázdnin, kdy studenti nastupují do školy a nový HW se hodí.
Na každý z těchto vrcholů může být směřována PR kampaň, ale zároveň musejí být sklady plné, aby se zájem vyvolaný reklamů mohl promítnout do tržeb.
Takže pokud Nvidia vidí, že její partneři nebudou mít dost karet v Q1, tak přesune uvedení o půl roku, aby si výrobci naplnili sklady a zároveň tak v Q3 zasáhne nejen nástup studentů do škol, ale zároveň i vánoční sezónu.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
10. 11. 2025 11:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak a šetřit s VRAMkou budete parchanti. Nějaké 4ká a všechno na VERY ULTRA zapomeňte :) Budete optimalizovat šavličkama nebo snášet dropy.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otázka je bylo by to vůbec k něčemu? Ceny současných karet se hezky ustálily a každý si vybere. O to dřív pak třeba bude další řada.

David L.
David L.
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Více jak 16GB není potřeba pro hraní ve 2k. Tahle SUPER verze měla být zase markeťácký tah a ždímání peněz za nic, bohužel NVIDIA se přepočítala v tom kolik paměti budou stát a jaký bude o ně zájem v AI segmentu. Sám mám 5070Ti a je to skvělá karta, bez jediného problému, když k tomu dáte pořádný podvozek.

Jediné plus, které by měla SUPER verze je u 5070, kde by došlo k navýšení SP a navýšení pamětí na 18GB, zde bych viděl pozitiva, ale u vyšších verzí GK k čemu 24GB RAM, ty nikdo nevyužije, to je na 8K a ani 5070Ti a 5080 nejsou na 8k stavěné. Byl by to prostě drahý špás, který by se u influencerů moc neobhájil a NVIDIA nepotřebuje špatnou reklamu, když jí teď roste konkurence v podobě Číny. Dávám tomu tak 5 let a budou se na Evropském trhu potulovat Čínské GK, stejně jako je to teď s vozidlama.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
10. 11. 2025 12:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @David L. Hlavně po devadesáté třetí, rozlišení obrazu je pouze JEDEN z faktorů, který konzumuje VRAM.. Takže obecně neplatí, že na 2ká stačí tolik a na 4ká už určitě nestačí tolik.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
10. 11. 2025 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @David L. Tak já mám GPU se 24 GB VRAM a ve 4K je dost her, které jí dokáží vyždímat už teď... Ano, dobře napsaný engine si vezme tolik VRAM, kolik je k dispozici, takže to určitě není zbytečné - snížíš tím workload pro načítání dat do VRAM = nižší stuttering, vyšší 1% low FPS aj. Takže mi přijde škoda, když by nevydali 5080 Super s 24 GB VRAM.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @David L. Však právě a ještě u toho uváděli vyšší spotřebu.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
10. 11. 2025 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @maslovycroissant Je to samozřejmě nesmysl. Máš 24GB tak prostě chceš aby to tak bylo.

U 16GB karty s plným počtem linek prakticky neexistuje scénář, kdy nějaká hra v hratelných framech tu kartu viditelně omezila jen díky nedostatku VRAM

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
10. 11. 2025 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Frankhorigan Indiana Jones je jedna z mála her, kde 16GB VRAM nestačí a s 20 by to bylo hratelné.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Patrik Jech tech her bude logicky pribejvat tomu proste nezabranime, taky si driv vsihcni mysleli ze vic jak 4GB VRAM na grafice nebude mit jeste dlouho smysl a kde jsme dneska..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. Je to tak, proto AMD u své nejvýkonnější karty nové generace ubrala 8Gb Vram oproti minulé, nádherná strategie

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
10. 11. 2025 20:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Patrik Jech Ne Indy byla JEDINÁ hra v dějinách, které by 16GB nemuselo stačit do té míry, aby to bylo poznat na výkonu.

A aby na takové nastavení měla vulbec hrubý výkon samotná karta, muselo se jednat minimálně o 5080. Vše ostatní shořelo na výkonu.

Nehledě ma to, že ta hra má snad ŠEST presetů pro textury, a stačí to snížit o jediný dolů a na 16GB to letí jak z praku.

Co tam máš dál?

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
10. 11. 2025 21:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Frankhorigan Já jsme to hrál na 4080 a musel jsem si snížit detaily právě kvůli velikosti VRAM, což bylo poprvé. Tak jsem vyměníl za RTX 5090.

Psal jsi "prakticky neexistuje scénář, kdy nějaká hra v hratelných framech tu kartu viditelně omezila jen díky nedostatku VRAM"

Tak tady je jeden příklad, dál tam nemám nic, co bys ještě chtel?:D

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
10. 11. 2025 22:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Frankhorigan Flight Simulator 2024 ve 4k na ultra, rozdíl mezi 16 GB a čímkoliv více uvidíš i s jedním poloslepým okem. A nemluvě o tom, když k tomu připojíš kvalitní VR brýle ... Ne a není to dojmologie "tak prostě chceš aby to tak bylo", stačí si tam zapnout Dev mode, který ti přesně tohle ukáže v plné parádě.

Víc VRAM = engine si nasosá assety (textury, modely, shadery aj) do VRAM aby s nima furt nemusel kvedlat sema tama = menší provoz přes PCIe = menší propady FPS / stuttering / popup textur atd. Takhle jednoduché to je.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
10. 11. 2025 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @maslovycroissant Jo MSFS bere 19GB když to vybuříš na maximum maxima. Otázka je, jestli bys na 16GB něco poznal. Zvláště pokud je karta připojena přes PCIE5x16

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
10. 11. 2025 23:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Patrik Jech Jednou jsi (ne)musel snížit textury na 4080 o jeden bodík a šel jsi hned pro 5090? No ty jsi mi šikula !! 🙃

PS: Bylo to výkonem 4080 ne VRAMkou. Na 5090 jede Indy v 4k nativ pouhých 40fps a papá 18.5GB, na 4080 pojede mnohem pomaleji, ale VRAMkou to rozhodně nebude, bude to výkonem.

https://youtu.be/QWADJuu98X8?t=39

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 05:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Frankhorigan tak zase proč ne, když si to může dovolit. Já tedy nemohu a ani nemám potřebu max. detailů. On asi ano, to neznamená, že je špatný. Holt priority. Snad nejsme malí. Já si vystačím s 12GB, ale chápu, že pro většinu zde to je už málo.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 05:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @David L. no jestli sem Cina bude odkladat ekvivalenty GK tech letargickych uniformnich lezaku s 1,5 zravymi motory jak pres kopirak.. Jako zakaznici z toho moc profitovat nebudeme.

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Darth36 neubrali, 9070XT je pazravy neefektivny paskvil strednej triedy, pri high-ende boli uz tak neschopni, ze nastupcu nedokazali vydat vobec :)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
11. 11. 2025 08:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Lukáš Meistner Prakticky kdokoli si dnes může dovolit cokoli, otázka jestli chce. 12GB povětšinou málo není.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
11. 11. 2025 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Frankhorigan Tak jasne ze to nepoznas kdyz obcas ma problemy i 5090. Pokud ale prejdes mezi kartama tak to uvidis treba v nizsim LOD. Je to stejne jak s monitory, dokud neuvidis lepsi, nevis ze mas horsi …

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
11. 11. 2025 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @maslovycroissant Pokud je to ta z her, co při sebemenším nedostatku VRAM snižuje LoD - OK.

Moje myšlenka obecně byla, že když mám 16GB kartu v rychlé sběrnici, a hra dokáže obsadit 18.5GB (na 5090), rozhodně to neznamená, že 16GB karta je zcela out... Takhle to prostě nefunguje. Tuna her vezme na 16G kartě 13GB, ale bez ztráty kytičky běží na 8GB kartě...

Je velký rozdíl "umět využít" a "nutně potřebovat".

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
11. 11. 2025 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Frankhorigan Asi mi nemusíš vysvětlovat, jak to na těch kartách běhá, když jsem to na nich hrál 😂

Samozřejmě ten pokles fps byl důsledkem plné VRAM. Kleslo to zhruba ze 40 na 3 fps. Snížil jsem textury a pohoda. Ani mi to nevadí.

RTX 5090 jsem si nekoupil kvůli jedné hře, ale protože byl výkon 4080 nedostatečný. Jak si člověk zvykne na "4k" a 144 Hz, tak už nechce hrát na 60. Hraji sice jen občas, ale proč si nepostavit hezký PC. Navíc k Ryzenu 9800x3d se ta rtx5090 hodí:) Přeci nebudu stavět nový PC a nechám tam tři roky starou rtx4080😁 A 5080 není žádný upgrade.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Patrik Jech Indiana Jones nie je tak náročný na VRAM. To, čo ho robí náročné je, že si můžeš nastaviť texture pool na vysokú úroveň a vtedy máš problém. Ale to je len o tom, koľko textúr sa prednačíta do VRAM, nie koľko reálne potrebuješ. Napríklad keď som toto jedno nastavenie mal na vyššie ako Medium, hra sekala a boľa nehrateľná aj na 5080. Keď som to znížil na tuším druhú úroveň, tak hra bola plynulá so všetkými ostatnými nastaeniami na plné detaily. Ak som sa pohral s DLSS a FG s tým, že som nastavil DLSS na Performance (pri natívnom 4K) a FG na 2x, tak som mal okolo 90 FPS so stále super obrazom (DLSS4 je dosť dobré aj na Performance pri základnom 4K).

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Patrik Jech Tiež som inak kupoval nový PC tento rok. Išiel som do 9800x3D a RTX 5080. Keďže to bol prechod z i7 3770K a GTX 1080, tak upgrade to bol veľký. Aj keď spätne ľutujem, že som nešiel tiež do 5090tky. To by bolo určite lepšie do budúcnosti. Ale čo už. Možno 6090tka to potom bude istiť z budúcej generácie. :-)

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
11. 11. 2025 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @MM Přesně tak, teď zapaříš na pořád v pohodě 5080 a 6090 už se chystá. Jsem zvědavý, kam se to bude ubírat. Cena, výkon a technologie.

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
11. 11. 2025 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @MM Jo jo, to by mohlo být ono.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 11. 2025 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Patrik Jech Teraz ale rozmýšľam, že som kúpil PC s iba 850W zdrojom, takže na 6090 asi môžem zabudnúť ak pri by aj napriek prechodu na nižší výrobný proces sa pri nej stále počítalo so 600W príkonom. No. Uvidíme.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
11. 11. 2025 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Frankhorigan Já jsem pochopil jak jsi to myslel a stejně jako ty netvrdím, že karta se 16 nebo i 12 GB VRAM je out. Jasně že není, engine her se dokáže HW přizpůsobit. Jen říkám, že existují hry které více VRAM využít umějí a je to na té hře vizuálně poznat, v tom si myslím rozpor nemáme :-)

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2025 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Pokud někdo má novou GK RTX50xx, tak si kvůli větší paměti Suprim verzi nejspíš nekoupí, ale ty GK si budou kupovat ti, kdo si pořizují nové PC a tam větší paměť může hrát roli při rozhodování, zda nepočkat na RTX60xx. Navíc lidé, co si kupují nový počítač chtějí mít pocit, že dostanou vše 'up to date' a nechtějí si kupovat rok, nebo dokonce dva roky starý HW. Může to být nelogické, ale logika při nakupování obvykle nehraje roli.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
10. 11. 2025 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stačí počkat, produkce vzroste, trh se časem nasytí.

David L.
David L.
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 11. 2025 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Ale jak dlouho? Jelikož AI trh bobtná obrovskou rychlostí a to si žádá paměti.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
10. 11. 2025 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @David L. Trh obecně letěl naprosto nekočírovatelnou rychlostí, každé dva roky zcela nová architektura, každý rok naboostovaná stávající..

To dnes není udržitelné (dle článku evidentně) a popravdě, na RTX 5xxx je třeba něco razantně navyšovat? Něco nejde zapnout nebo neběží? Pokud někomu nevoní 12G na 5070, tak si prostě koupí 5070ti.

I kdyby ty SUPER karty dle plánu vydali, vzhledem k nedostatků těch VRAM budou karty nesmyslně drahé, nezajímavé.. Určitě matně vzpomeneme na 4060ti-16G za 500$

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2025 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Frankhorigan Nejedná se přeci o nějakou libovůli výrobců, ale o objektivní zákonitost trhu.
Dneska musí každý přijít minimálně jednou, lépe dvakrát do roka s nějakými novinkami, aby se něm psalo, redaktoři měli co recenzovat a e-shopy co 'zlevňovat'. To je koloběh spotřební ekonomiky.
Jako jednotlivci, to můžeme ignorovat, ale v globále to funguje přesně takto.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
12. 11. 2025 12:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @JiVy No já tohle samozřejmě chápu. Vždycky říkám, že lidi v Intelu (ehm ti co zbyli) AMD, nebo třeba v Nvidia musí jít každé ráno do práce a tam něco dělat.. Takže "novinky" se automaticky hrnou. Ale s tím souvisí právě co píšu, že některé segmenty se dostaly do takového tempa zrychlování a navyšování, že to prostě nejde dál technicky fyzicky finančně ukočírovat.

Tak jsem to myslel. Intel "odpadl dávno" jeho novinky jsou horší nebo stejné než to minulé, chrlí se nové názvy jezer, ale evidentně se dávno narazilo "do betonu"..

A Nv od toho není úplně daleko, Ada byl obrovský posun.. Ale u Blackwell je už neskutečně cítit, že se dře "nasucho". A ještě to uhráli, na 5090, navýšil se výkon - navýšila se ale adekvátně spotřeba a zacpaly se huby s MFG. ale.... dál?

Rok hodlali získat tím, že přijde SUPER jen s více VRAM, už i tohle začíná připomínat domeček z karet. No a 6090? co to bude? 5 slotů, 850W a 2nm (možná)... Za 100tisíc. Zbytek portfólia zase výkonová kopírka minulých karet.

Býti fanboyem co čeká každý rok "něco nového", asi bych masivně mírnil očekávání. To bylo to, co jsem chtěl sdělit.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 11. 2025 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David L. @Frankhorigan Jedna věc je vývoj technologií, tam se na převratnou změnu zpravidla čeká roky a mezitím se jedná o drobná vylepšení, přechod na jemnější litografii, přidání drobností typu práce s CUDIMM paměťmi a podobně.
Jiná věc je marketing, který funguje úplně v jiném rytmu a MUSÍ přinášet novinky každý rok, aby se o značce psalo a odbyt fungoval.
Samozřejmě, komunikaci se světem má na starosti právě marketingové oddělení a to rozhodně nebude říkat: 'Teď jde jenom o kosmetická vylepšení.' Ti prezentují všechno jako převratnou novinku. Navíc se občas stane, že ta skutečně převratná novinka je natolik převratná, že v době jejího uvedení, pro ni není praktické využití. Ovšem teprve čas ukáže, jestli se to využití najde a 'zbourá to trh', viz třeba CUDA před 20-25 lety a dnes, nebo jestli to skončí v zapomnění, jako stovky jiných nápadů a technologií.

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
10. 11. 2025 20:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Já jsem čekal, vzal na Alze RTX 5090 Suprim za 57 tisíc a nyní stojí 70. Někdy je lepší nečekat moc dlouho:)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
11. 11. 2025 19:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech No hlavně že budeš mít teplo na nožky 😃🙈

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
11. 11. 2025 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Frankhorigan Paradoxně mám daleko lepší teploty jako s předchozí sestavou. Ryzen 9800x3d jede při hraní do 55° a 5090 58-65°. Ale je fakt, že ta 5090 připomíná spíš radiátor, než PC komponentu. Vybral jsem case Lian Li V3000 PLUS a osadil ventilátory i pod GPU.

A co se týče vyzařovaného tepla, tak to je takový mýtus z debilního DDWorldu. Ten PC nemá šanci hýbnout s teploměrem. To by člověk musel hrát na hajzlu. Tech cca 200W co si RTX5090 pápne navíc oproti třeba sestavě s 7900XTX (a to se bavíme maximalním rozdílu) je směšných.

Čajová svíčka má kolem 40W a i člověk vyzařuje kolem 100W tepla. 77" OLED TV ma při HDR i 300W a taky si u ní nehřeješ nohy. Třeba ten můj PC case je při hraní studený a z vrchu sálá lehce teplo.

Ale samozřejmě chápu, že to byl vtip. To jen když by to četl Stratos, protože na DDwolrd vytopí 4090 v zimě cimru s otevřeným oknem a ještě má Honza spocenou tu jeho tlustou řiť.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
11. 11. 2025 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech Ne to je dobrý, ten eleborát nebyl třeba. :) O teploty přeci nejde. Jde o to, kolik ta věc vychrlí tepla do prostoru

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 11. 2025 10:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Frankhorigan Nějak nechápu o co ti jde?

Je to snad tvůj "prostor" nebo jenom nedokážeš skousnout, že někdo má 5090?
Ano, cca 500-600W nějaké teplo vyzáří, tak si asi otevře větračku nebo ubere topení, aby dosáhnul komfortních teplot v pokoji.

Upřímně začínáš být takový Stratos 2.0, Několik komentářu pod každým vláknem. Snad jen ty procenta ti jdou lépe :)

Ne, teď zcela vážně, většinou s tím co vyplodíš, člověk i souhlasí, jen ses nějak utrhnul ze řetězu. Nechceš jít ven sáhnout si na trávu? 🫠

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
12. 11. 2025 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Frankhorigan No, tak pokud chceš ohřívat nožky, tak nezáleží jen kolik tepla daná věc vyrobí ve Wattech, ale jaká teplota z toho sálá. Takže nemáš pravdu, že nejde o teploty.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
12. 11. 2025 11:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Syedie Jo máš pravdu.. Něco na tom bude. 5090 mi nějak nevadí, já ji nechci, nemám ji ani kam fyzicky dát. Trochu ale kroutívám hlavou nad tím, do jakých rozměrových a tepelných nesmyslů se celý tenhle pseudosegment vyvinul.. A že jsou lidi co ani nehnou brvou. Jakože normál.

Za mě je třeba nejlepší karta na světě 4070, protože 200w, normální rozměr , normální konektor, normální zdroj za 2000. výkonu ok

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 11. 2025 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Frankhorigan Stačí tu řadu xx90 brát tak, že je to profi karta, na které lze i hrát. A hned na ty herní karty člověk může nazírat jinou optikou 😉

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 11. 2025 12:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech Pokud srovnám situaci, kdy běhám po lese, místo toho, abych seděl u počítače, tak taky vyzářím více odpadního tepla do prostoru, ale teplotu těla mám plus minus pořád stejnou 😃

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
12. 11. 2025 13:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Slusnak123 "Pokud srovnám situaci, kdy běhám po lese, místo toho, abych seděl u počítače, tak taky vyzářím více odpadního tepla do prostoru, ale teplotu těla mám plus minus pořád stejnou 😃"

Fakt? To jsou mi věci:)

Zkrátka když budeš chladit 600W pasivně, tak se ti chladič rozpálí na vysokou teplotu a bude z něj sálat teplo, ale když tam nasadíš vodníka s obrovským radiátorem a to teplo rozmetáš silnými ventilátory, tak bude to žebrování na dotek pocitově studené a ohřeješ si leda prd. Byť bude "výhřevnost" identická.

To samé je když máš rozpálenou 200W žárovku, tak cítíš sálavé teplo a neudržíš na ní ruku. Když máš 200W OLED TV tak je to sklo téměř studené. Protože je to velká plocha. Takhle to myslím.

Proto může z vrchního radiátoru nějaké PC skříně s třeba rtx4070 na pohmat sálat pocitově větší teplo (tvoje teplo na nožky), než z gigantické skříně s rtx 5090 a desítkou 200mm ventilátorů.

Ta hliníková Lian Li V3000 je i při gamingu prostě kovově studená i s 5090.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
12. 11. 2025 13:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech """"Zkrátka když budeš chladit 600W pasivně, tak se ti chladič rozpálí na vysokou teplotu a bude z něj sálat teplo, ale když tam nasadíš vodníka s obrovským radiátorem a to teplo rozmetáš silnými ventilátory, tak bude to žebrování na dotek pocitově studené a ohřeješ si leda prd."""

Tak já snad řeším teplo odvedené z křemíku do místnosti - a to jakýmkoli způsobem.. Vždy se ti do prostoru kolem kompu dostane 600W. A já nevím kde bydlíš ty, ale můj barák je "nízkoenergetický" a děcka si na 24C vytopí pokojík i s GTX 1060 a starým Xeonem.. Takže 600W přímotop - a to doslova, o to fakt nemůže stát nikdo trochu pragmaticky smýšlející. Vždycky mi dávalo logiku mít novější modernější, dražší počítač zároveň úspornější a menší... Až z té 5090 budou čouhat dvě matice a půjde to napojit na podlahovku,, tak já osobně si koupím ty karty dvě :)

PS: tobě nevadí, že ti jde z PC třeba 3/4 kilowattu tepla? Je to jako úplně cajk normální stav? Jakože půl roku v roce musíš mít zapnutou i klimu a 1/4 roku pootvírané okna.. U mě by to tak bylo. Bohužel nemohu nemohu se s podobným výrobkem nějak ztotožnit. A o peníze nejde.

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
12. 11. 2025 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Frankhorigan Celou dobu reaguji na tvůj post "No hlavně že budeš mít teplo na nožky" a teď se tady bavíme o čem?

To je herní PC, to není zařízení, co jede pořád na těch tvých 3/4 kW 24/7 nebo jak si to představuješ. Jestli bych si večer na chvíli zapařil na tom tvým racionálním jediným správným PC, nebo na mé sestavě s rtx 5090, tak to v tom shluku spotřebičů nepoznám. Ani na teploměru, ani na penězích. Raději si občas kvalitně zahraji. Než přemýšlet, že jsem za ty dvě hodiny u PC, z toho hodinu paření utratil o 3Kč víc a říkat tomu racionální uvažování. Klima i topení jede pořád stejně. Tyhle věci nehodlám řešit, ani se o nich bavit.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
12. 11. 2025 16:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech mám 9800x3d a 5090 suprim vodníka a mužu ti říct že je uplně jedno jestli kartu chladíš pasivně, vzduchem, nebo vodou, to teplo do prostoru prostě vyzáříš a je úplně jedno čím to chladíš. Sám mám vyvedené komplet teplo ze skříně pc přes trubku ve zdi na schodiště, protože ikdyž má grafika na GPU 65st na Pamětech 80 (5090tka u mě dostává fakt na prdel, protože hraju simracing ve VR na headsetu kde se renderuje rozlišení 6200x6280 pixelů na oko, tedy x2 a karta jede pořád na full vytížení) tak teplota vzduchu který je veden rourou ven z PC je okolo 38st a když vemu v potaz kolik toho teplého 38st vzduchu přes tu rouru proteče tak je to opravdu ale opravdu hodně tepla a nepouštět to ven tak v létě v té místnosti horkem chcípněš.......

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
12. 11. 2025 16:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech o peníze tady rozhodně nejde..

Telku s 1.5kw vys asi taky nechtěl - z principu. U PC se to ale asi bere zcela naopak

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
12. 11. 2025 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @seltino Ano, těch 800W se vyzáří do prostoru bez ohledu na to, jaká je teplota komponent. 800W je 800W:) Nicméně jak už opakuji poněkolikáté, tak ten efekt pocitu lokálního tepla (ohřevu nohou, jak tady píše Frank:), se nekoná, pokud je to teplo rozmetáno do okolí. Je to princip sálavého tepla, který ohřívá primárně předměty a pak až vzduch. Ale co bych to tady vysvětloval takovým kapacitám. Já bych se naopak měl od vás učit. Jeden si nekoupí výkonnou grafiku z principu a aby nemusel mít polovinu roku zapnutou klimatizaci a druhý počítač s rourou.

Já se třeba u simracingu zapotím i v chladu. Pár kol a z podpaží leje, jaké jsou to nervy :D To asi znáš moc dobře.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
12. 11. 2025 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech S nohama si z tebe dělám srandu, kdybys tomu udělal fešný výfuk přímo na nohy, nemusíš na nich mít papuče s ušima.

Vyzářené teplo je vyzářené teplo, jde to vždy do místnosti. Pokud to nevnímáš máš obří místnost nebo brutální tepelné ztráty. U mě je to menší pokoj na 24C za pár desítek min, s 1060gtx + 4770k když synátor hraje.

Samozřejmě chápu že někdo může oceňovat opak. jako že kdyz toho sálá teplo, že je to jako pořádný “mešín”

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
12. 11. 2025 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Frankhorigan To je zase diskuze, nestačím se divit:)

Dvě RTX5090 na podlahovku, 1,5kW televize. O peníze mi nejde, ale vadí mi když jede klimatizace:D Raději si stáhnu detaily, než otevřu okno:D

Já jsem PC gamer a bývalý nadšenec do HW, proto mám rtx5090 a čtu PCtuning. Nevím, proč jsi tady ty. S vyzářeným teplem problém nemám, nýbrž ho neregistruji a teplota v okolí je pořád stejná, nebo zanedbatelná. Příkon PC jako problém nevidím. Jízda mým EV je cca 40x energeticky náročnější, než paření na mém PC ve stejném časovém úseku. S takovým přemýšlením bych nemohl zajet ani pro nákup:D

Ale ty máš svůj svět s jedinou pravdou a nejlepší rtx4070. Tak si to užij a nehodlám se bavit o hovnech.

Jinak budou brzo Vánoce, tak bacha. Zhruba 20 čajových svíček, nebo deset vánočních svíček je jako výkonná pc sestava. A hodina hraní na takovém nesmyslném PC je, jako když vyhoří (3h) 6 čajových svíček :D Tak opatrně...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
12. 11. 2025 20:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech To je jasné, podlahové topení má také nižší teplotu než radiator. Ale jak už napsali jiní, to teplo se do místnosti prostě dostane, i když je karta pocitově studená. A ty ohřáté nožky všichni brali jako metaforu, ne doslova. Já osobně v místnosti, kde je pár hodin puštěný počítač, vyšší teplotu mám. Ne markantně, ale poznat to jde. A to mám 200 W grafiku a 65 W procesor. A v konečném efektu je mi o trošku větší teplo i na ty nohy 🙃

Jinak vůbec neřeším, kdo má jakou grafiku, jen mě zaujala ta debata o teple.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
12. 11. 2025 22:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech Nepochopil. Ne já ti fakt nezávidím 5090. Konzumuj dál plnými doušky.

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
13. 11. 2025 14:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Frankhorigan Nepochopil jsem, o co ti jde. Přesvědčuješ mě tady o úplných nesmyslech... "Jakože půl roku v roce musíš mít zapnutou i klimu a 1/4 roku pootvírané okna.. U mě by to tak bylo"

Co to meleš? Vždyť výkonný domácí wifi router s příkonem 30 W vyzáří za den teplo o 740 Wattech. To je stejně jako hodina hraní v plné zátěži. Posraná lednice vyzáří za den 3kW tepla. Jsi vůbec normální? Prostě občasné hraní na herním PC mi nezpůsobí kolaps termo-managementu v domě:D

Jaké brutální teplené ztráty i kdyby ten PC za ten den vyprodukoval 1kW, tak je to 42 W za hodinu. To jsou jako brutální tepelné ztráty?

Když ty tvoje nesmysly nedávají logiku, tak napíšeš "Ne já ti fakt nezávidím 5090. Konzumuj dál plnými doušky" Přitom denně sedíš na netu, děti mastí hry a sám máš rtx4070. A mně píšeš, něco o konzumování plnými doušky, přitom mě vůbec neznáš.

Vysmíváš se, když si někdo koupí kvalitní pc komponentu ve výhodné nabídce a pak se oháníš, že nezávidíš...přitom jsem nic takového ani nenaznačil. "proč to nekoupit za draho, však hodinky taky nosíš aby bylo vidět, že na to máš" no comment :D

Reklama
Reklama