Shadow of the Tomb Raider: Lara na svém vrcholu | Kapitola 4
Seznam kapitol
Videoherní krasavice Lara se představila v závěrečném díle plánované trilogie a ačkoliv není úplně bez chyb, předvedla se v tom nejlepším světle, jaké jsme zatím u moderní reinkarnace Tomb Raideru zažili. Zklamaní nebudou ani fanoušci série, ani hráči, kteří se o sérii zatím nezajímali. PS: Grafika vás okouzlí i bez ray tracingu.
Také herní systém se nijak zvlášť nezměnil. Shadow of the Tomb Raider klade důraz na plížení, misemi však můžete procházet i za pomoci chladnokrevného střílení.
Plížení a tichá likvidace se vám nicméně vyplácí mnohem víc, protože když je provedete správně, nemáte s průchodem tolik práce, jako byste měli s likvidací zalarmovaných nepřátel.
Důraz na plížení je tady ještě mnohem větší než u předchozích dílů. To je podloženo hned několika novinkami, za jejichž pomoci dostáváte ještě mnohem větší kontrolu nad situací právě ve stealth pasážích.
V Shadow of the Tomb Raider si opět užijete i skákacích pasáží. Opět jsou velmi napínavé a zábavné.
V první řadě se jedná o nový způsob zvýrazňování nepřátel. V módu instinktu, který vám zobrazuje všechny aktivní předměty v dosahu, se vám nově zobrazují také nepřátelé a to podle toho, zdali jsou izolovaní (žlutě) a můžete je tedy nepozorovaně zabít, nebo zdali jsou navázáni k další osobě (červeně), která s nimi například mluví nebo na ně vidí, kvůli čemuž by jejich zabití mohlo vyvolat alarm.
Zbylé dvě novinky se týkají přímo způsobu plížení a zabíjení. Laru nově můžete umazat v bahně, díky čemuž se pak můžete ještě lépe schovávat u porostlých zdí. Vedle toho s ní lze vylézt na strom, nepřátele zlikvidovat shora a pak je za provaz pověsit do koruny stojů, což se dá skvěle využít k nalákání nepřátel.
Samostatnou kapitolou jsou často zcela environmentální logické hádanky, které jsou v této hře ještě mnohem komplexnější, rozsáhlejší a celkově zábavnější nežli logické hádanky v předchozích dvou dílech.