Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit? | Kapitola 10
Seznam kapitol
Při výběru grafické karty je potřeba vybrat nejen modelovou řadu, ale také konkrétní model. Pokud nechcete referenční verzi, nabízí výrobci celou řadu upravených karet. Z modelové řady AMD Radeon HD 7870 jsme proto čtyři takové karty vyzkoušeli — Asus DirectCU II, Gigabyte OC Edition, MSI Hawk a Sapphire OC Edition.

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
Testovací sestava

Metodika testování
Smyslem dnešního testu není srovnat modelové řady grafických karet (k tomu jsme vám přinesli recenzi AMD Radeonu HD 7870), ale upravené verze mezi sebou. Testoval jsem proto jen v jediném nastavení 1920 × 1080 px se čtyřnásobným vyhlazováním hran a v grafech jsou uvedeny výsledky testované čtveřice karet na základních frekvencích a po přetaktování.
Testovací hry

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.
