Test Drive Unlimited 2 — pekelně náročné závody | Kapitola 6
Seznam kapitol
Druhý díl TDU je tady a musíme říct, že historie se opakuje. Stejně jako jednička totiž i pokračování nabízí skvělé vizuální provedení, které je bohužel vykoupeno i pěkně vysokými hardwarovými nároky. S procesorem Core 2 Duo si moc nezahrajete a venku ze hry jsou i slabé grafické karty. Ve slušné konfiguraci se ale máte na co těšit!
S těmito nároky je tedy jasné, že spousta uživatelů bude muset snižovat detaily. Nastavení grafiky jsou jen čtyři, což nezní zrovna optimisticky. Jejich vliv na výkon jsem zkoušel s ATI Radeonem HD 4850 v rozlišení 1680 × 1050 s 4× AA, kdy hra jela jen okolo 20 až 25 fps a trhání bylo během hraní citelné, zejména ve vyšších rychlostech se vůz ovládal jen obtížně.
Environment quality
První nastavení mění detailnost prostředí. Ačkoliv jde o nastavení s obrovským vlivem na framerate (vzrostl z 22 na 39 fps), nejsou rozdíly ve vizuální stránce nějak přehnaně velké. Ze scény zmizely méně podstatné stíny (například balkónu na budově), zbylé stíny jsou méně detailní, snížila se vzdálenost renderování nízké vegetace (trávy) a podstatně jednodušší texturu mají stromy v dálce. To je vynikající cena za téměř dvojnásobný nárůst výkonu.
Car and opponent quality
Nastavení vozidel mění detailnost jen vašeho auta a případně dalších protivníků v závodě (náhodně jedoucích NPC nikoliv). Nemění se přitom celkový model, ale jen naprosté detaily, jako jsou horší odlesky. Vypne se také poškození. Snížení přitom přineslo další tři snímky za sekundu k dobru.
Texture filtering quality
Nastavení texture filtering je běžné anizotropní filtrování. Jeho vliv na výkon je takřka nulový, rozdílů v ostrosti textur v dálce si všimnete jen v některých případech a nejsou zase tak velké.
FX quality
Posledním nastavením je FX Qulaity neboli post processing efekty. Po vypnutí získá screen trochu jiný barevný nádech (v případě TDU 2 jsou rozdíly opravdu malé), framerate se ani nepohnul.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky nejsou velké a týkají se zejména kratšího zobrazení vegetace v dálce, jednodušších stínů a lepších odlesků na autě. I přesto, že nejsou vždy patrné hned na první pohled, je rozdíl ve frameratu poměrně podstatný. Na testovaném ATI Radeonu HD 4850 poskočil framerate v rozlišení 1680 × 1050 px, 4× AA u první scény z 22 na 47 fps, u druhé scény pak z 24 na 46 fps a z citelného trhání byla hra najednou naprosto plynule hratelná.