Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo
PCTuning Článek

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Adam Vágner

Adam Vágner

19. 10. 2015 08:00 35

Seznam kapitol

1. AMD R9 Nano: představení 2. Testovací sestava 3. Aliens vs. Predator Benchmark 4. Battlefield 4 5. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 6. Crysis 3 7. Grid 2 8. Metro: Last Light 9. World of Tanks 9.1 10. Výkon ve 4K: AvP, Battlefield, Bioshock 11. Výkon ve 4K: Cliffs of Dover, Crysis 3, Grid
12. Výkon ve 4K: Metro: Last Light, World of Tanks 13. Boost u AMD R9 Nano: Aliens vs. Predator 14. Boost u AMD R9 Nano: Bioshock 15. Boost u AMD R9 Nano: Crysis 16. Teploty 17. Chování ventilátorů 18. Hlučnost 19. Spotřeba, poměr výkon/watt 20. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 21. Závěrečné shrnutí

Otestovali jsme nejvýkonnější grafickou kartu pro malé počítače – Radeon R9 Nano. Postavíme jej hlavně proti jemu rovným konkurentům – krátkým herním grafickým kartám navrženým speciálně pro miniaturní základní desky formátu mini-ITX o rozměrech pouhých 17 × 17 cm. A rovnou prozradím, že pokrok, který AMD udělalo, je extrémní...

Reklama
Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo
Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo
Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo
Test R9 Nano: i s 15cm kašpárkem se dá hrát velké divadlo

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning