The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG? | Kapitola 8
Seznam kapitol
Není sporu, že je pátý díl série The Elder Scrolls po herní stránce perfektní a se Zaklínačem 2 jde o nejlepší RPG roku. Platí to však i o technické stránce? Zatímco při hraní Oblivionu na nejvyšší detaily se doslova tajil dech, u Skyrimu se vám to nestane. To ale rozhodně neznamená, že by hra vypadala špatně, pohledná místa najdete i ve Skyrimu.
View Distance — Actor Fade
![View Distance — Actor Fade 15/1](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/7fmt1o3p6lwc7ry60d305b1a1f2e465944979.jpg)
Nastavení Actor Fade mění vzdálenost, na kterou se zobrazují NPC. Při minimální dohlednosti se postavy renderují jen ve vašem nejbližším okolí, což vypadá velmi podivně. Framerate po snížení poskočil z 30 na 31 snímků za sekundu.
View Distance — Grass Fade
![View Distance — Grass Fade 7/1](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/w0r8rik5g3jemom60d305b27e615989470245.jpg)
Po snížení dohlednosti tráv na minimum se nízká vegetace úplně přestane vykreslovat. Na druhou stranu to přineslo nárůst výkonu z 32 na 34 fps.
View Distance — Specularity Fade
![View Distance — Specularity Fade 20/1](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/8ad9uyuhp0lwhgr60d305b349975095802317.jpg)
Nastavení Specularity Fade by mělo měnit kvalitu odlesků v dálce. Rozdílů jsem si však nevšiml a rozdíl nebyl ani ve výkonu.
View Distance — Light Fade
![View Distance — Light Fade 35/1](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/ag2d8ge9uzzljb360d305b3e0c75293926395.jpg)
Rozdílného nastavení Light Fade si všimnete hlavně v noci, kdy je práce s dynamickými světly v dálce podstatně jednodušší. Výkon poskočil o slušné tři snímky za sekundu z 32 na 35.