The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG? | Kapitola 9
Seznam kapitol
Není sporu, že je pátý díl série The Elder Scrolls po herní stránce perfektní a se Zaklínačem 2 jde o nejlepší RPG roku. Platí to však i o technické stránce? Zatímco při hraní Oblivionu na nejvyšší detaily se doslova tajil dech, u Skyrimu se vám to nestane. To ale rozhodně neznamená, že by hra vypadala špatně, pohledná místa najdete i ve Skyrimu.
View Distance — Item Fade
![View Distance — Item Fade 15/1](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/f7zizei2hrueqbn60d305b1a1116012630327.jpg)
Rozdílů v nastavení položky Item Fade jsem si nevšiml, počet renderovaných snímků za sekundu však o jedna vzrostl.
View Distance — Distant Object Detail
![View Distance — Distant Object Detail Ultra/Low](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/v781mrwy3c5f97n60d305b275fe1869130171.jpg)
Nastavení Distant Object Detail sníží kvalitu nejvzdálenějších objektů, zejména pohoří (zmizí také nevzdálenější stromy). Framerate vzrostl o dva snímky za sekundu na 34 fps.
View Distance — Object Detail Fade
![View Distance — Object Detail Fade On / Off](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/a1sz3e6j5vercv460d305b38d209370541790.jpg)
Snížení položky Object Detail Fade jen vypnulo renderování dvou minoritních objektů v dálce (zelenina na poli nalevo a menší skupina skal napravo), přesto však framerate poskočil o dva snímky za sekundu.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
![Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/yxe9u7dmgut1r4d60d305b4538b6518128459.jpg)
![Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/vudoj8pgz43cpkd60d305b50f716870874807.jpg)
Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky nejsou tak velké, jak by se dalo vzhledem k celkem šestnácti různým nastavením detailů čekat. Rozdíly jsou však samozřejmě patrné a týkají se zejména nižšího rozlišení textur, menšího počtu a nižší kvality stínů a podstatně menší dohlednosti. Snížení kvality grafiky také odpovídá nárůst výkonu, který sice není všemocný, výrazně však pomůže. S ATI Radeonem HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran vzrostl framerate z 28 na 46 fps u první scény a z 27 na 52 fps u druhé (v obou případech na necelý dvojnásobek).