Total War: Rome II — rozbor nároků krásné strategie | Kapitola 14
Seznam kapitol
Po dvou letech se na monitory počítačů dostává nový díl strategické série Total War: Rome II. Stejně jako předchůdci běží na vlastním enginu Warscape, který byl o něco vylepšen. Grafika hry je při nejvyšším nastavení detailů vynikající, odpovídají tomu však i hardwarové nároky. Po snížení detailů si ale plynule zahrají i majitelé slabších strojů.
Rome II je další hrou z populární RTS řady Total War. Ačkoliv někteří hru odsuzují jakožto jeden z nejslabších dílů série, osobně se mi hra líbí i dle serveru Metacritic si hra z recenzí odnesla slušné průměrné hodnocení 81. Technicky vychází Rome II ze svých předchůdců Empire, Napoleon a Shogun II. S nimi sdílí engine Warspace, který byl opět o něco vylepšen. Ačkoliv nejsou rozdíly zejména při srovnání s Shogunem II až tak velké, vypadá grafika hry při nejvyšším nastavení všech detailů skvěle a řadí se k nejlépe vypadajícím RTS současnosti. Líbí se mi především komplexnost zpracování, kdy v jednu chvíli můžete sledovat boj mnoha tisíc mužů v celé armádě a ve druhé lze zaostřit na detailní střet několika vojáků.
Total War: Rome II samozřejmě nejlépe vypadá při nejvyšším nastavení všech detailů Extreme, kdy má ale současně i velmi vysoké hardwarové nároky. Především ve vysokých rozlišeních jsou skutečně extrémní a pro plynulé hraní jsou třeba nejvýkonnější grafické karty současnosti jako nVidia GeForce GTX Titan nebo duální modely. Po snížení nastavení na Very High však nároky hry výrazně klesnou a při středním nastavení Medium si Rome II plynule zahrají i majitelé slabších sestav.
Vyloženě obávat se není třeba ani nároků na výkon procesor. Hra běží většinu času plynule i na středně výkonných modelech. Pokud nemáte nejvýkonnější procesory současnosti (typicky přetaktované modely Intel Core i5/i7), počítejte pouze v nejnáročnějších situacích s chvilkovými propady pod hranici plynulosti.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.