Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600 | Kapitola 2
Seznam kapitol
Po recenzi zaměřené na grafické karty nVidia z šestkové řady jsme vám přinesli výkonnostní srovnání tří různých ovladačů ForceWare ve spojení s GeForce 6800. Jelikož výsledky byly opravdu zajímavé, provedli jsme i samostatné měření na grafické kartě GeForce 6600, abychom zjistili, zda se ono zvláštní chování týká jen těch vyšších karet GeForce 6800 a nebo je doménou celé šestkové série. Pojďte se tedy podívat, jak to v případě GF 6600 je.
Protože jde o srovnání softwaru, nikoli jednotlivých karet, naleznete zde i podrobné výsledky všech tří 3D Marků, ze kterých je názorně vidět, kde mají ovladače rezervy.
Pořadí v grafech opět není sestupně jako obvykle, ale jednotlivým ovladačům je ponechána pevná pozice (nejnovější jsou první; nejstarší poslední) stejně jako v minulém případě. Proměnlivé pořadí by ubíralo na přehlednosti.
3DMark 2001 SE
Verze | 3DMark 2001 SE, built 330 |
Rozhraní | DirectX 8.1 |
Heslovitý popis | Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers) Dragothic - vertex shader, lightmaps Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps |
Nastavení | Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/ |
FillRate při aplikaci jednovrstvých textur a Multitexturing - toto byla oblast, kde bylo u ovladačů 66.81 nejvíce poznat, že s GeForce 6800 nepracují standardním způsobem (nebo šlo o nedoladěnost ovladačů - ale rozdíl byl na to příliš velký). Jak ale vidíte, v případě GeForce 6600 je vše v naprostém pořádku. Je tedy vidět, že ono divné chování se vztahuje jen k GeForce 6800.
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 340 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.10 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
A nyní ten největší rozdíl. Je vidět, že ovladače 66.81 jsou pro 3DMark05 opravdu jako vyšité - ono vlastně možná i byly. Každopádně uvidíme, jestli jejich přínos bude i v reálných herních testech, nebo jen v tomto benchmarku.
3DMark 2005 - Return to Proxycon
3DMark 2005 - FireFly Forest
3DMark 2005 - Canyon Flight