Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600 | Kapitola 4
Seznam kapitol
Po recenzi zaměřené na grafické karty nVidia z šestkové řady jsme vám přinesli výkonnostní srovnání tří různých ovladačů ForceWare ve spojení s GeForce 6800. Jelikož výsledky byly opravdu zajímavé, provedli jsme i samostatné měření na grafické kartě GeForce 6600, abychom zjistili, zda se ono zvláštní chování týká jen těch vyšších karet GeForce 6800 a nebo je doménou celé šestkové série. Pojďte se tedy podívat, jak to v případě GF 6600 je.
Unreal Tournament 2004
Verze | UT2004 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon |
Nastavení | 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | Bench Em All, mapy primeval a bench3 |
Tady je vidět, že ač si ovladače 66.81 doposud držely víceméně prvenství, tak přece jen se najde hra, kde už o první pozici přijdou. Obecně ale lze říci, že výkonu jsou celkem vyrovnané.
Stencil test - X2: The Threat Rolling demo
Verze | X2 Rolling Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | stencil shadows, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on |
Stažení benchmarku | http://www.egosoft.com |
Návod jak testovat | X2-demo.exe, další nastavení výše |
Dungeon Siege
Verze | Dungeon Siege |
Rozhraní | DirectX 7 |
Heslovitý popis | T&L, HSR |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x |
Návod jak testovat | Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme |
Tady je výkonnostní rozdělení v případě zapnutých optimalizací obrazu v podobě FSAA 4x a AF 8x opravdu značné. více než 50% náskok ovladačů 66.81 oproti 65.73. Takový rozdíl by odpovídal přímo výměně grafické karty za mnohem výkonnější - kdo by řekl, že to může být jen vlivem ovladačů. Je vidět, že jsou stále nedoladěné a důvod, proč ještě není novější oficiální verze než postarší 61.77 je asi oprávněný.
Painkiller
Verze | Painkiller 1.31 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud... |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!! |
PainKiller potvrzuje prvenství ovladačů 66.81 při aktivovaném FSAA a AF.
Painkiller - test 2
Verze | Painkiller 1.31 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud... |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | konzole: "benchmark c5l2" -pouze od verze 1.3 |
Přes limitaci CPU jsou i v druhém testu výsledky obdobné. Novější verze je pro použití AntiAliasingu stále vhodnější.
FarCry
Verze | FarCry 1.1 |
Rozhraní | DirectX 8/9 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | Bench Em All |