trikrat-forceware-nyni-ve-spojeni-s-gf-6600
Článek Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600 | Kapitola 3

Charles

Charles

4. 11. 2004 00:00 16

Seznam kapitol

1. Trio ovladačů ForceWare podruhé 2. Testy - 3DMarky 3. Ostatní syntetické testy 4. Herní testy - Direct 3D 5. Herní testy - OpenGL, Závěr

Po recenzi zaměřené na grafické karty nVidia z šestkové řady jsme vám přinesli výkonnostní srovnání tří různých ovladačů ForceWare ve spojení s GeForce 6800. Jelikož výsledky byly opravdu zajímavé, provedli jsme i samostatné měření na grafické kartě GeForce 6600, abychom zjistili, zda se ono zvláštní chování týká jen těch vyšších karet GeForce 6800 a nebo je doménou celé šestkové série. Pojďte se tedy podívat, jak to v případě GF 6600 je.

Reklama

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze ChameleonMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz//ilustrace2/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

 
Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

Zde profitují ovladače 65.76. Jde o test využívající pixel shadery 1.1, což by se mohlo v reálu kladně projevit u starších herních titulů - na úplné novinky by to vliv mít nemělo.

Vertex Shader 1.1  - MATROX SharkMark

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze SharkMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1
Nastavení -
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat Spustit SharkMark.exe, výsledek v result.txt (ideálně několikrát + průměr)

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Shark Mark ukazuje, určitý nárůst ve výkonu vertex shaderů.

CodeCreatures Benchmark Pro

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavení požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo pamět grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256
Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

 

CodeCreatures podávají srovnatelné výsledky nezávisle na použitých ovladačích.

Aquamark 3

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

  

U Aquamarku stojí za zmínku nízký rozdíl ve výkonu mezi defaultním a napevno nastaveným anizotropním filtrem.

PowerVR D3D TempleMark

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D TempleMark
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis Environment Mapping, Bump Mapping, Refraction & Reflection maps MultiTexturing (max 6 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe -benchmark

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

  

PowerVR D3D FableMark

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D FableMark 1.0
Rozhraní DirectX
Heslovitý popis Soft Shadows (Stencil Buffer)
Nastavení 1024x768x32bit
Stažení benchmarku  http://www.pvrdev.com/pub/PC/fE/DX8/D3DFableMark.zip
Návod jak testovat FableMark.exe -benchmark

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Hidden Surface Removal test - PowerVR D3D VillageMark 1.22

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D VillageMark 1.22
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Hidden Surface Removal test - PowerVR OGL VillageMark 1.22

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze OGL VillageMark 1.22
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat VillageMark.exe, readme.txt

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

   

OpenGL Stars

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze OpenGL Stars
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test, propustnost pamětí, lens flare, particles
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear
Stažení benchmarku http://www.stars.benchmark.pl/
Návod jak testovat Nastavte rozlišení + barevnou hloubku, zaškrtnout položku benchmark, fullscreen

Třikrát ForceWare - nyní ve spojení s GF 6600
i Zdroj: PCTuning.cz

  

OpenGL Stars podal asi nejzajímavější výsledek. Nelze čekat, že by přímo pro tuto aplikaci byly ovladače jakkoli přizpůsobeny; výsledek pravděpodobně odráží zoptimalizovanou práci se sběrnicí, na kterou je test citlivý. Stejný nárůst výkonu u ovladačů 66.81 jako v případě GeForce 6800.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama