Two Worlds II — vizuálně nejlepší RPG roku 2010? | Kapitola 6
Seznam kapitol
Zatímco první díl u hráčů příliš neobstál, Two Worlds II si z recenzí odnáší podstatně lepší hodnocení. Mnoho se navíc změnilo i po technologické stránce. Dvojka běží na zbrusu novém enginu, ve kterém vypadá skvěle, pro fyziku používá engine PhysX od NVIDIE a dočkat bychom se měli i patche s podporou rozhraní DirectX 10 a 11.
Grass Draw Distance
![Grass Draw Distance úroveň 10/1](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/wsx8hwhssa5ubk660ce0b0e10ce3932463377.jpg)
Nastavení dohlednosti vykreslování trávy je tím nejznatelnějším ve hře. Pokud jej snížíte na minimum, přestanou se trávy vykreslovat úplně a hra ztratí velkou část svého kouzla. Na druhou stranu nárůst z 22 na 29 fps znamená navýšení výkonu o třetinu.
Shadows
![Shadows On/Off](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/tvdyw77ozwze28160ce0b1de4759575279623.jpg)
U stínů máte na výběr jen krajní nastavení zapnuto a vypnuto. Po jejich vypnutí přijde hra o velkou část atmosféry a přínos byl jen dva snímky za sekundu. Stíny proto doporučuji vypínat až v krajním případě.
DOF
![DOF On/Off](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/pzmcx311ez36riu60ce0b1e7d172812101546.jpg)
Depth of Field je efekt rozmazání míst, kam zrovna nemá zaostřeno vaše kamera. Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým efektem DOF je ale velmi malý, obraz je značně rozostřený i při jeho vypnutí. Rozdíl ve výkonu jsem pak nezaznamenal.
Minimální x maximální nastavení grafiky
![Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/r3993q5mj5az5y460ce0b1f2c78b883506217.jpg)
![Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/7x9iz7vg51h0l0660ce0b1fc99df129429498.jpg)
Ačkoliv se tvůrci hry chlubí tím, že pro každou platformu programovali vlastní verzi hry, rozdíl v minimálním a maximálním nastavení grafiky tomu příliš neodpovídá a rozdíly jsou spíše menší. Výraznější jsou v přírodě, kde si ihned všimnete horšího nasvícení scény, chybějících stínů či vegetace. Naopak u srovnávací scény v temném interiéru je rozdíl snad jen v absenci některých ambientních stínů. Spíše menším rozdílům pak logicky odpovídá i nevelký rozdíl ve frameratu. U ATI Radeonu HD 5670 v rozlišení 1920 × 1200 px byl u první testovací scény rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky 24 a 34 fps, u druhé dvojice pak jen 34/40 fps. Pokud vám tedy Two Worlds II nejede na nejvyšší detaily téměř naprosto plynule, téměř jistě se vám bude trhat i po snížení nastavení na úplné minimum.