PCTuning Článek

Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
4. 10. 2012 01:00 27 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Přepracovaná grafika i fyzika — To je WoT 8.0 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez FXAA 4. Výsledky GK se zapnutým FXAA 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Jednou z nejpopulárnějších multiplayerových her současnosti je World of Tanks. V novém updatu byla tato tanková střílečka výrazně vylepšena, přičemž došlo i na grafiku. Hra nabízí nový systém nasvětlení a řada map byla přepracována do nové grafiky. Update jsme proto vyzkoušeli a změřili nároky na výkon grafických karet i procesorů.

Reklama
Reklama

Nedemokratické režimy většinou nemají k počítačovým hrám zrovna kladný vztah. Naopak je pokládají za zlo, které je nutné potírat. Přinejmenším proto překvapí zjištění, že World of Tanks, jedna z nejpopulárnějších multiplayerových her současnosti, má svůj původ v poslední diktatuře Evropy — Bělorusku. Přesto se tu vývojářům ze studia Wargaming.net pravděpodobně dobře daří. Od svého založení v roce 1998 už totiž vydali téměř desítku vesměs povedených her. Na svém kontě mají například sérii Massive Assault.

Hrou, která Bělorusy proslavila bezesporu nejvíce, je multiplayerová střílečka World of Tanks se stále populárnějším obchodním modelem freemium (viz wikipedia nebo magazín games.cz). Ačkoliv byla hra vydána už před víc než rokem, vývojáři nezanevřeli na její pravidelné updatování. Důkazem toho je poslední opravný balík verze 8.0, který World of Tanks do značné míry předělal. Ponechme bokem změny týkající se herních mechanismů, uživatelského rozhraní, nových tanků atd. a zaměřme se na technickou stránku hry.

World of Tanks je postaven na licencovaném herním enginu BigWorld od stejnojmenné australské společnosti. Ten v současnosti není příliš rozšířený a World of Tanks je jediným u nás známějším titulem, který jej používá (další viz seznam na wikipedii). Pravděpodobně se to nezmění ani v budoucnosti. Studio Wargaming.net totiž BigWorld Technology před dvěma měsíci odkoupilo.

Jak už bylo řečeno výše, před pár dny vyšel velký update 8.0, který grafiku hry výrazně vylepšil. Ačkoliv sami vývojáři neuvádějí podrobnosti, víme o předělaném systému nasvětlení hry, s tím souvisejícím stínováním (všiml jsem si kupříkladu efektu ambient occlusion) a zlepšené kvalitě vody. Devět map (viz jejich seznam) pak navíc bylo kompletně přepracováno a jsou nyní výrazně detailnější.

 

Grafika World of Tanks se na zmiňovaných devíti mapách skutečně výrazně posunula kupředu a ačkoliv hra stále nepodporuje nejpokročilejší efekty DirectX 10/11, vypadá hra velmi dobře. Posoudit to můžete ze screenů pořízených běhěm hraní v celém článku, především pak v galerii screenshotů.

Update 8.0 nezměnil po technické stránce jen grafiku, ale také fyziku hry. Hráče, kterým vadily všudypřítomné bariéry, rozhodně potěší jejich odstranění. Nic vám tak nebrání s tanky přejíždět přes okraje a spadnout ze srázu, zajet do vody a tanky spolu mohou interagovat, kdy těžší a silnější tank logicky přetlačí ten lehčí a slabší. To samozřejmě částečně mění i herní mechanismy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning