Virtuální realita: pokus třetí, rok druhý, tápeme dál
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Virtuální realita: pokus třetí, rok druhý, tápeme dál

Virtuální realita: pokus třetí, rok druhý, tápeme dál | Kapitola 7

Michal Rybka

Michal Rybka

1. 12. 2017 16:00 45

Seznam kapitol

1. Virtuální realita, kolo třetí 2. Ještě nechutnější 3. „Zážitek“, který spíš odrazuje 4. Ticho a klid...
5. Raději sedět na zadku 6. Proč jsem si nekoupil VR? 7. Zamíchá s tím smíšená realita?

Loňský prosinec byl ve znamení velkých VR příslibů: Každá grafika a počítač se posuzoval podle své schopnosti vytvořit VR svět, předváděla se dema, slibovaly se velké tituly pro hry i konzole. A jak to tak vypadá, od těch příslibů jsme se zatím moc neposunuli. Jak jsme na tom s virtuální realitou nyní, na konci roku 2017?

Reklama

Do roku 2018 se analytici dívají s mírným optimismem – ne snad kvůli současné nabídce VR titulů, ale kvůli tomu, že se očekává nástup smíšené reality, kterou vyvíjí například Microsoft ve formě Microsoft Hololens. Existuje vysoká pravděpodobnost, že na VR pracuje Apple, spekuluje se i o produktech velkých IT výrobců orientovaných na business, jako je Lenovo, Dell nebo HP. Důraz je přitom kladen hlavně na augmentovanou realitu – nejen u další generace Hololens, ale například u podstatně levnějších brýlí Lenovo Explorer.

Nástup seriózních aplikací pro VR a AR může pomoct i herní VR, ale v zásadě jde o něco jiného, o jiné odvětví se specifickými požadavky. Navíc se zdá, že pro reálné aplikace je podstatně vhodnější augmentovaná než virtuální realita, skutečná VR se hodí hlavně pro aplikace jako teleprezence anebo dálkové řízení robotů a dronů. I když se říká, že u profesionální AR na ceně až tak nezáleží, cenová dostupnost a realistické aplikace rozhodnou o tom, zda se AR masově rozšíří anebo zůstane u specializovaných aplikací.

A i pro hráče je podstatné, aby se rozšířila. Čím více aplikací bude vznikat, čím více se VR bude vyvíjet, tím bude vychytanější a cenově dostupnější. Už dnes existuje spousta atraktivních a originálních her a aplikací, které bych si za přiměřenou cenu klidně užil. Nedostatek aplikací a vysoká pořizovací cena headsetů je ale stále problém, protože tyhle dva faktory se negativně podporují mezi sebou. Je to taková zlá zpětná vazba, která nám nástup VR stále zpomaluje – a musí se rozbít, aby VR uspělo.

No, Doom VFR je venku. Uvidíme, jak dopadne!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama