vliv-pretaktovani-procesoru-a-graficke-karty-na-herni-vykon-2-cast-desitka-her-v-testech
Návody Článek Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech

Z. Obermaier

Z. Obermaier

75

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Testovací sestava 3. Prey 4. F.E.A.R. 5. Rainbow Six Vegas 6. Dark Messiah Of Might And Magic 7. Need For Speed - Carbon
8. S.T.A.L.K.E.R. - Shadow Of Chernobyl 9. Company Of Heroes 10. Call Of Duty 2 11. Elder Scrolls IV : Oblivion 12. Gothic 3 13. Doporučení a závěr

Minulý test zabývající se touto problematikou ukázal enormní zájem o toto téma a opět rozpoutal mnohé diskuse. Závěry předešlého testu vyplývaly jen z měření v jediné hře, dnes se podíváme na plnou desítku nejžádanějších herních titulů. Doufá, že tímto testem objasníme situaci kolem kolem vlivu přetaktování a výkonu v herních titulech.

Reklama

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech
i Zdroj: PCTuning.cz

Náš minulý test jasně ukázal a vymezil pravidla týkající se problematiky přetaktování procesoru, grafické karty a jejich vlivu na herní výkon. Je ovšem pravdou, že test byl mírně zavádějící a zkresloval situaci účastí jen jediné hry a herního benchmarku. Mnozí čtenáři nám toto zjednodušení vytýkali a my jsme uznali, že vzhledem k rozdílnosti herních enginů je nutno ke všem hrám přistupovat individuálně a udělat testy ve vícero hrách s různými herními enginy.

V dnešním testu se se budeme věnovat desítce nejžádanějších her, různých žánrů a hlavně her zastupujících většinu dnes používaných herních enginů. Rozlišením této části testu stále zůstává opět 1280 x 1024, k jeho použití mě přiměla následující tabulka.

Vliv přetaktování procesoru a grafické karty na herní výkon - 2. část - Desítka her v testech
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak vidíte z průzkumu renomovaného serveru Guru3D, ve kterém hlasovalo více než půl milionu čtenářů, tak rozšíření používaných rozlišení vyšších než 1280 x 1024 je opravdu velmi slabé. Už minule jsem vyslovil domněnku o stále velmi používaném rozlišení 1024 x 768 ale takové obrovské procento jsem ovšem nečekal. Pokud by někdo pochyboval nad aktuálností  tohoto grafu, musím uvést že je z letošního února, tudíž je velmi aktuální a věřím že rozložení herních rozlišení ukazuje vskutku věrohodně. Proto dnešní testy budou v rozlišení 1280 x 1024 a v třetí části potom ve vyšším 1600 x 1200.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama