Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Článek Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 11. 2017 03:00 110

Seznam kapitol

1. Úvod – Vulkan API a 4GB grafika jako minimum 2. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 3. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 4. Vliv nastavení – barvy, FOV, světla, stíny 5. Vliv nastavení – částice, AO, odrazy 6. Vliv nastavení – textury, voda, volumetrická světla
7. Vliv nastavení – AF, LOD, renderovací techniky 8. Vliv nastavení – chromatická vada, bloom, ostrost 9. Vliv nastavení – šum, renderované rozlišení, OSD 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.

Reklama
Reklama

Závěr

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Nový Wolfenstein II: The New Colossus rozhodně nezklamal po stránce hratelnosti. Je sice o něco kratší než New Order a dokonce i jednodušší, ale celou dobu jsem se bavil jako u předchozího dílu. Důležitá je i technická stránka hry a v té proti The New Order nastal výrazný pokrok. Vylepšená megatexture již nezpůsobuje výrazné doskakování. Rozlišení textur je také na výrazně vyšší úrovni, i když občas na nějakou šeredu také narazíte.

Dokonce jsme se dočkali i lepší optimalizace – nejspíše díky modernímu API Vulkan. Při testování jsem zkoušel i The New Order, a ten na GTX 1060 s maximálními detaily velice často padal pod 60 fps, někdy i pod 50 fps. Přitom lépe vypadající The New Colossus dostat pod 60 fps šlo jen výjimečně. Pokud ale máte 3GB grafickou kartu (GTX 780 nebo 1060 ) nebo 4GB, může vaše zkušenost být opačná. Wolfenstein II: The New Colossus je výrazněji náročnější na paměť. Dá se říct, že tam kde The New Order končil (požadavek na cca 3500 MB VRAM), tam The New Colossus začíná u minimálních detailů.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Nárokům na paměť odpovídá i vliv jednotlivých detailů. Zatímco na 6GB GTX 1060 více ovlivní výkon různé efekty, na 4GB grafické kartě je nejdůležitější snížit rozlišení stínů a omezit texturovou cache (Image Streaming).  Hra nevyužívá žádné šíleně náročné efekty (jako například Nvidia HTFS stíny), a tak téměř nemá smysl snižovat jiné detaily. Karta osazena 6 nebo 8 GB VRAM má vždy velmi výkonné GPU, které stačí na chod hry 1920 × 1080 plynule. Dá se říct, že naopak je zde zbytečná rezerva.

Co se týče optimalizace, hra takovým opakem Zaklínače 3. Tomu naopak stačí s rezervou 2 GB VRAM, ale neexistuje GPU které má u sebe pouze 2 GB VRAM a dokáže pustit Zaklínače na plné detaily plynule (například nějaká 2GB GTX 980). Wolfenstein by klidně běžel plynule i na nějaké GTX 680 s maximálními detaily, ale hra vyžaduje i minimálně 4 GB VRAM na minimální detaily. Nicméně Zaklínač na to, že vyžaduje 2GB VRAM má i výrazně hezčí textury a detaily objektů. Takže o špičkové optimalizaci Wolfensteinu nemůže být řeč. I DOOM , běžící na stejném engine, na tom byl o něco lépe.

Wolfenstein II: The New Colossus nám, jako první hra čistě pro Vulkan API, ukazuje že toto API bezproblémů nahrazuje již zastaralý OpenGL, kterého se zatím idSoft ve svých hrách držel. Hra byla 100% stabilní jak na Radeonu R9 290, tak i na GeForce GTX 980 Ti a GTX 1060. V tomto ohledu byl přechod idTech enginu na Vulkan naprosto bezbolestný. A i když optimalizace samotné hry není úplně na špici, na její vynikající hratelnosti to nijak neubírá, jen se musíte vyzbrojit grafickou kartou s minimálně 4 GB VRAM.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning