Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 11. 2017 03:00 110

Seznam kapitol

1. Úvod – Vulkan API a 4GB grafika jako minimum 2. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 3. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 4. Vliv nastavení – barvy, FOV, světla, stíny 5. Vliv nastavení – částice, AO, odrazy 6. Vliv nastavení – textury, voda, volumetrická světla
7. Vliv nastavení – AF, LOD, renderovací techniky 8. Vliv nastavení – chromatická vada, bloom, ostrost 9. Vliv nastavení – šum, renderované rozlišení, OSD 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Vyhlazování hran

Nastavení hran ve hře Wolfenstein II: The New Colossus stejně rozmanité jako v novém DOOMovi. Ovšem všechny volby mají jedno společné – jedná se vždy pouze vyhlazení hran využívající post-processingu. K dispozici je vyhlazování FXAA a SMAA v kombinaci s temporal filtrem (1Tx), pak samotné TAA a také více násobné TSSAA (8Tx).

Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu – seřazeny podle výkonu.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Výsledky výkonu kopírují chování jednotlivých metod v DOOMovi. Opět platí, že SMAA metody jsou nejvíce náročné na výkon GPU, přitom nejlépe pohyb a tenké linie vyhlazuje TSSAA 8Tx. Celkově, ale je pokles výkonu u všech metod minimální. Vybírat mezi jednotlivými metodami tak spíše nebudete podle výkonu (kromě SMAA), ale spíše podle osobního vkusu – co vám bude připadat jako nejpříjemnější pro oči.

Na následujících obrázcích můžete vidět rozdíly ve statické scéně. V pohybu ale jsou rozdíly ještě větší, neboť metody s 1Tx lépe vyhlazují pohyb díky využívání dat s předchozího snímku. Nevýhodou je možný ghosting pohyblivých objektů, což na obrázcích ukazuje pohyblivý dav nácků v pozadí.

Bez Vyhlazování:

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování FXAA:

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování SMAA:

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování TAA 1Tx:

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování FXAA 1Tx:

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování SMAA 1Tx:

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování TSSAA 8Tx:

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama