Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 11. 2017 03:00 110

Seznam kapitol

1. Úvod – Vulkan API a 4GB grafika jako minimum 2. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 3. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 4. Vliv nastavení – barvy, FOV, světla, stíny 5. Vliv nastavení – částice, AO, odrazy 6. Vliv nastavení – textury, voda, volumetrická světla
7. Vliv nastavení – AF, LOD, renderovací techniky 8. Vliv nastavení – chromatická vada, bloom, ostrost 9. Vliv nastavení – šum, renderované rozlišení, OSD 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Colorblind Mode

Nastavení pro barvoslepé hráče. Pokud trpíte vadou vnímání barev, hra umožňuje vybrat si z optimalizovaného renderu podle vady. Na ukázku můžete vidět rozdíl mezi normálním renderem a vadou vnímání zelené a červené barvy (Deuteranopia). Vliv na výkon toto nastavení nemá.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na OFF (po najetí myší se zobrazí Deuteranopia)

Field of View

Samozřejmostí u kvalitní PC hry je možnost volby úhlu pohledu. Zde můžete zvolit zorné pole od 70° do 120°. Jedná se o horizontální FoV, takže hodnotu si musíte nastavit podle poměru stran monitoru. Pro běžné 16:9 monitory je ideální úhel někde kolem 90 až 100°. Vliv na výkon je minimální – 77 fps vs 78 fps v testované scéně.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 70° (po najetí myší se zobrazí 120°)

Lights

Nastavení ovlivňuje maximální počet zobrazených světelných zdrojů a jejich vzdálenost vykreslování. Na následujícím obrázku můžete vidět, že vzdálenější světla při minimálním nastavení jsou méně detailní nebo úplně zmizí.Rozdíl výkonu je 95 fps vs. 105 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Shadows

Tímto nastavujete detaily stínů – přesněji jejich rozlišení. Nastavení má výrazný vliv na zatížení videopaměti. V testované scéně byl změřen rozdíl 4300 MB vs. 5400 MB zabrané paměti na GTX 980 Ti. To je celkem výrazný rozdíl. Kvůli tomu má tento detail výrazný vliv na grafické karty s méně VRAM.

Zatímco na GTX 1060 byl rozdíl mezi Über a Low byl pouze 74 fps vs. 80 fps, na 4GB Radeonu se výkon propadl z 54 fps na 38 fps

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama