Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 11. 2017 03:00 110

Seznam kapitol

1. Úvod – Vulkan API a 4GB grafika jako minimum 2. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 3. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 4. Vliv nastavení – barvy, FOV, světla, stíny 5. Vliv nastavení – částice, AO, odrazy 6. Vliv nastavení – textury, voda, volumetrická světla
7. Vliv nastavení – AF, LOD, renderovací techniky 8. Vliv nastavení – chromatická vada, bloom, ostrost 9. Vliv nastavení – šum, renderované rozlišení, OSD 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Particles

Nastavení kvality částicových efektů má vliv na výkon naprosto minimální – 54 fps vs. 56 fps. Důvode je ten, že i v kvalitě obrazu je rozdíl defakto neviditelný. Žádných výrazných změn jsem si nevšiml a výkon nijak extra neklesl.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Directional Occlusion

Wolfenstein II: The New Colossus, díky id Tech engine, používá stejnou metodu AO jako DOOM. Ta sice není úplně přesná, ale funkci zastínění plní. Nároky na výkon nejsou veliké a tak jej není nutné vypínat i na slabších grafických kartách. Rozdíl je pouze 83 fps vs. 86 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí OFF)

Reflections

Nastavuje kvalitu odrazů okolí na lesklých površích. Vliv na výkon je na hranici chyby měření – 84 fps vs. 85 fps, takže není důvod tento detail snižovat. I při volbě Off jsou odrazy viditelné, ale ve velmi nízkém rozlišení.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Decals

Detail se chová úplně stejně jako ve hře DOOM. Kvalita textur, jako jsou různé cákance krve nebo stopy po výbuchu a pod., není nijak ovlivněna a také výkon je v různých testovaných scénách stejný. Efekt má volby pouze Ultra, High a Medium. Rozdíly ale nejsou žádné.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Medium)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama