PCTuning Článek

2× MSI: Radeon R7 370 Gaming proti GF GTX 950 Gaming

Adam Vágner
Adam Vágner
24. 8. 2015 01:00 85 Sdílej:

Seznam kapitol

1. MSI GeForce GTX 950 Gaming 2. MSI Radeon R7 370 Gaming 2GB 3. Testovací sestava 4. Aliens vs. Predator Benchmark 5. Battlefield 4 6. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 7. Crysis 3 8. Grid 2 9. Metro: Last Light 10. World of Tanks 9.1 11. MSI GTX 950 Gaming: AvP
12. MSI GTX 950 Gaming: Bioshock 13. MSI GTX 950 Gaming: Crysis 14. MSI R7 370 Gaming: AvP; profily Eco, STD, OC 15. MSI R7 370 Gaming: Bioshock 16. MSI R7 370 Gaming: Crysis 17. Teploty 18. Chování ventilátorů 19. Hlučnost 20. Spotřeba, poměr výkon/watt 21. Průměrný výkon, cena, poměr cena/výkon 22. Závěrečné shrnutí

Jen víkend stačil k tomu, aby se ceny trochu vystříbřily a GTX 950 vypadá hned o cosi lépe. Postavíme proti sobě dva špičkové modely karet střední třídy z dílen MSI. Obě karty mají obdobnou konstrukci i chlazení. Obě karty jsou úžasně tiché, mají přívětivou spotřebu a dostatečný výkon i pro hraní náročnějších her v plném HD rozlišení.

Reklama
Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning