[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Remedy Entertainment
Článek [3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes

Jakub Osička

Jakub Osička

57

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu. Pojďte s námi prozkoumat, jak rozdílné mohou být virtuální světy s využitím technologií NVIDIA DLSS a dalších – ať už chcete putovat galaxií, rozkrývat mysteriózní příběh, nebo létat na koštěti.

Reklama

Vítejte znovu u naší krátké série věnované testování technologií hlubokého učení, které využívají pro akceleraci obrazu grafické čipy NVIDIA. Ve třetím díle této série se s naší sestavou AlzaPC, která je vybavena grafickou kartou Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost, více podíváme na druhou pomyslnou nohu, na které stojí NVIDIA DLSS.

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

V prvním díle jsme si představili testovaný hardware a základně popsali technologie NVIDIA, kterým se napříč sérií věnujeme. Druhý díl se věnoval upscalovacímu systému rozlišení Super Resolution.

[1. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: AlzaPC s Gainward GeForce RTX 4070 SUPER
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

[1. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: AlzaPC s Gainward GeForce RTX 4070 SUPER

Léto je tady a s ním i spousta prostoru naskočit ve volných chvílích do příběhů, které píšou nejnovější herní tituly. V…

[2. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Super Resolution jako první linie DLSS
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Guerrilla Games

[2. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Super Resolution jako první linie DLSS

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu.…

Nyní přichází dost možná to nejzábavnější. NVIDIA Frame Generation. Jak pomůže generování celistvých snímků čipu RTX 4070 SUPER v rozlišení 1440p? Pojďme si ho vyzkoušet a výsledky porovnat.

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Guerrilla Games

DLSS Frame Generation dopočítává snímky

Slovní hříčka „FPS do nebes” není žádnou nadsázkou. Vystihuje totiž pravou podstatu této technologie, která je specificky dostupná od DLSS verze 3 výhradně pro grafické čipy od řady RTX 40. Naše grafická karta Gainward nás tedy v tomto ohledu rozhodně nezklame, neboť je plně kompatibilní.

Smyslem Frame Generation je skutečně dopočítávání celkových obrazových snímků a v kompatibilních hrách tak dokáže zásadním způsobem zlepšit plynulost hry. Čím víc snímků za vteřinu, tím lépe a z logiky věci to dvojnásob platí, pokud chcete hrát na monitorech s vysokými obnovovacími frekvencemi, kde jsou rozdíly patrné.

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Asobo Studio

Herní testy RTX 4070 SUPER, 1440p a přínos Frame Generation

Netřeba další teorie, pojďme se rovnou podívat, jak velký přínos mohou generované snímky mít. Ze zkušenosti podotknu, že je samozřejmě vždy lepší, pokud je i základní frekvence relativně slušná, aby báze, ze kterých se nové snímky generují, byla dostatečná a přispěla ke kvalitě výsledku.

A abychom viděli celkový přínos, rozšířili jsme výsledky minulých testů o hodnoty FPS s využitím této technologie. Takže si můžete prohlédnout kombinace s jednotlivými profily technologie Super Resolution a porovnat si, jak Frame Generation dokázal naboostovat snímkové frekvence u každého z nich.

Hogwarts Legacy

1440p, High, Ray tracing (vč. DLSS), porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

A Plague Tale: Requiem

1440p, High, Ray tracing (vč. DLSS), porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

Cyberpunk 2077

1440p, Ultra, Ray tracing (vč. DLSS), porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

Alan Wake 2

1440p, Ultra, Ray tracing (vč. DLSS), porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

Horizon Forbidden West

1440p, Very high, porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

Testy hovoří zcela jednoznačně. V průměru přispěla aktivace funkce Frame Generation ke zvýšení snímkové frekvence napříč všemi tituly i profily Super Resolution o perfektních 60 %. Pro doplnění jsme vyzkoušeli konkrétně u hry Alan Wake 2 i nižší rozlišení Full HD. Tam se Frame Generation projevil ještě maličko intenzivněji a postaral se průměrně napříč využitým Super Resolution o 66% zlepšení (oproti 53 % u této konkrétní hry v rozlišení 1440p).

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Remedy Entertainment

Skokový nárůst výkonu a potenciál řady RTX 40

S testy jsme nadmíru spokojení. Frame Generation posouvá u kompatibilních her potenciál grafických karet NVIDIA RTX 40 na výrazně vyšší úroveň. Vzhledem k možné kombinaci s profily Super Resolution dokáže už tak vyboostovanou úroveň FPS nakopnout ještě o pořádný kus dál. Důležitý je pak hlavně fakt, že i u karet s nižším výkonem může být Frame Generation rozhodujícím článkem, který FPS vytlačí nad určité hlavní milníky – typicky např. standard plynulosti snímkové frekvence 60 snímků za vteřinu.

Kam dál? Za světlem a jeho odrazy. V příštím díle se budeme věnovat ray tracingu a vizuálním rozdílům při využití třetího pilíře DLSS – funkce Ray Reconstruction.

Další články ze série

Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem článku je redaktor našeho webu. Text reprezentuje názory autora, vychází z našich nezávislých testů a obsahuje výsledky našich měření. Mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama