[5. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: NVIDIA Reflex a kompatibilita her
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Epic Games
Článek [5. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: NVIDIA Reflex a kompatibilita her

[5. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: NVIDIA Reflex a kompatibilita her

Jakub Osička

Jakub Osička

24

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu. Pojďte s námi prozkoumat, jak rozdílné mohou být virtuální světy s využitím technologií NVIDIA DLSS a dalších – ať už chcete putovat galaxií, rozkrývat mysteriózní příběh nebo létat na koštěti.

Reklama

Pomalu, ale jistě se blížíme do finále. V předchozích dílech seriálu prozkoumávajícího pokročilé technologie hlubokého učení NVIDIA jsme si stihli představit všechny základní pilíře DLSS. První díl se věnoval testovací sestavě AlzaPC Gamebox Prime s grafickou kartou Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost, v druhém jsme si ukázali upscaling Super Resolution, ve třetím přidali testování Frame Generation a posledně skočili k verzi DLSS 3.5 s funkcí Ray Reconstruction.

[1. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: AlzaPC s Gainward GeForce RTX 4070 SUPER
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

[1. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: AlzaPC s Gainward GeForce RTX 4070 SUPER

Léto je tady a s ním i spousta prostoru naskočit ve volných chvílích do příběhů, které píšou nejnovější herní tituly. V…

[2. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Super Resolution jako první linie DLSS
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Guerrilla Games

[2. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Super Resolution jako první linie DLSS

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu.…

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Remedy Entertainment

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu.…

[4. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Ray Reconstruction
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / CD Project Red

[4. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Ray Reconstruction

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu.…

NVIDIA Reflex

Tentokrát je na řadě NVIDIA Reflex. Jistě, jak už název napovídá – bleskové reflexy a minimalizace odezvy – to je přesně oblast, ve které se tato funkce chce uplatnit. NVIDIA se dlouhodobě zaměřuje i na téma snižování latence při vykreslování snímků. Smyslem je zredukovat prodlevu mezi vaší reakcí na vizuální podnět a zlepšit tak vaše reflexy, respektive rychlost a přesnost především v rychlých online kompetitivních hrách.

[5. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: NVIDIA Reflex a kompatibilita her
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

Podpora této funkce je ve hrách dnes již poměrně široká. Seznam titulů najdete na webových stránkách NVIDIA.

Dnes budeme tuto technologii zkoušet v několika základních podporovaných titulech. Vybrali jsme si primárně Fortnite a Valorant, jakožto hlavní zástupce rychlých kompetitivních titulů, a ani tentokrát si neodpustíme návrat k Cyberpunku 2077.

Testování latence – Cyberpunk 2077, Fortnite a Valorant

V testu jsme nastavili přednastavené profily nejvyššího grafického nastavení u každé hry a vyzkoušeli jsme měření latence prostřednictvím softwaru NVIDIA FrameView. Software vytváří ve hře overlay, který jste již měli možnost vidět na screenshotech v průběhu našeho seriálu.

Titul a rozlišeníReflex OffReflex OnReflex BoostZlepšení Boost vs. Off
Cyberpunk 2077 1440p42,233,331,924 %
Cyberpunk 2077 4K82,650,548,342 %
Fortnite 1440p42,924,82444 %
Fortnite 4K78,438,335,155 %
Valorant 1440p8,48,16,523 %
Valorant 4K8,78,47,118 %

Postupně jsme naměřili průměrné hodnoty na konkrétní vykreslované herní scéně. Zaměřili jsme se na rozlišení 1440p a tentokrát také 4K. Výsledky si můžete snadno porovnat v tabulce a grafu níže.

Různé tituly, test snižování latence s NVIDIA Reflex

Rozlišení dle kategorie, přednastavené nejvyšší detaily, totožná scéna

[5. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: NVIDIA Reflex a kompatibilita her
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

Význam technologie Reflex byl patrný zejména v prvních dvou titulech. Nejpatrnější zkrácení bylo zaznamenáno ve Fortnite ve vysokém rozlišení 4K (3840 x 2160 px). Valorant obecně vykazoval extrémně nízkou latenci, jejíž rozdíly se pak pohybovaly na úrovni statistické odchylky. Měřitelné odlišnosti v procentuálně významnějším objemu jsme pak pozorovali u ostatních her. 

[5. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: NVIDIA Reflex a kompatibilita her
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Riot Games

Nutno podotknout, že primárním nositelem opožděnějších reakcí bude v kompetitivních hrách samozřejmě také latence internetového připojení a celková prodleva včetně dalších využívaných periferií. Zjednodušeně řečeno v tomto případě odezva delší o 20 ms znamená při obnovovací frekvenci monitoru 144 Hz zpoždění odpovídající pouze necelým 3 vykresleným obrazům displeje.

[5. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: NVIDIA Reflex a kompatibilita her
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / CD Project Red

Snižování latence na minimum je tak opravdu záležitostí absolutních nadšenců a herních profesionálů. Pokud se v těchto sférách pohybujete, nebo zkrátka chcete ze své grafické karty vyždímat co nejvíce a zároveň podpořit rychlost svých reakcí, NVIDIA Reflex jistě nechejte zapnutý. Jak je vidno, v některých případech latenci zkracuje i o polovinu.

Použitý software NVIDIA FrameView & NVIDIA ICAT

Během testování jsme využívali dva programy, taktéž patřící pod zelenou vlajku NVIDIA. Jde o nástroj NVIDIA FrameView, který zprostředkovává herní overlay měřící v reálném čase všechny základní veličiny od snímkových hodnot přes teplotu až po výše rozebíranou latenci. K užitku může být i vám při porovnávání různých herních nastavení grafických detailů a zátěže komponent.

[5. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: NVIDIA Reflex a kompatibilita her
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / NVIDIA ICAT

Druhá zmíněná aplikace NVIDIA ICAT je nástrojem pro analýzu a porovnávání obrázků. Jde o editor, který dokáže dát dohromady snímky obrazovky nebo i videa a v konkrétní výseči ukázat srovnání vizuálů vedle sebe nebo i s překrytím a rolovací lištou. Pro naše účely srovnávání efektů ray tracingu – zejména odrazů a stínů – fungoval perfektně.

Poslední díl za rohem

Dnešním dílem jsme vyčerpali základní sadu technologií NVIDIA, na kterou se tato série článků zaměřovala a se kterými se ve hrách bězně setkáváme. Stále nám ale chybí několik slov ke kompatibilitě současných her s různými verzemi DLSS a v posledním díle si taktéž shrneme výsledky dosavadních testů.

Další články ze série

Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem článku je redaktor našeho webu. Text reprezentuje názory autora, vychází z našich nezávislých testů a obsahuje výsledky našich měření. Mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama