[6. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Shrnutí testů, kompatibilita, výhled DLSS 3.5
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz
Článek [6. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Shrnutí testů, kompatibilita, výhled DLSS 3.5

[6. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Shrnutí testů, kompatibilita, výhled DLSS 3.5

Jakub Osička

Jakub Osička

33

Vítejte u posledního dílku do naší seriálové skládačky článků, ve kterých jsme testovali technologie NVIDIA, zejména jednotlivé pilíře DLSS a také NVIDIA Reflex. Pojďme se ohlédnout za obsahem, kterým se předchozí díly podařilo zaplnit, a věnujme chvíli ještě kompatibilitě DLSS funkcí napřič verzemi.

Reklama

Shrnutí našeho seriálu

Když se vrátíme v čase zpět, začínali jsme představením testovacího hardwaru. AlzaPC Gamebox Prime  je úctyhodnou všestrannou sestavou, která je na hraní jako stvořená díky dobře dimenzovanému mixu komponent. Klíčovým kusem železa, který je herním tahounem, byla grafická karta Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost. Očekávání byla naplněna. Karta si poradila na výbornou v rozlišení 1440p se všemi tituly a ukázala nám, jak její potenciál dokážou posunout na vyšší úroveň technologie NVIDIA DLSS a Reflex.

[1. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: AlzaPC s Gainward GeForce RTX 4070 SUPER
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

[1. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: AlzaPC s Gainward GeForce RTX 4070 SUPER

Léto je tady a s ním i spousta prostoru naskočit ve volných chvílích do příběhů, které píšou nejnovější herní tituly. V…

Super Resolution upscaling nižšího vykreslovaného rozlišení do nativního bez kombinací s dalšími technologiemi přinesl relativně různorodé výsledky. Propast mezi profilem Ultra Performance a absencí této funkce samozřejmě vyplnily další profily s výraznějším zaměřením na kvalitu, ale ve finále jsme se dostávali i při balancovaném profilu ke zvýšení snímkových frekvencí na škále přibližně 30 - 140 %. V průměru šlo o 77 %.

[2. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Super Resolution jako první linie DLSS
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Guerrilla Games

[2. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Super Resolution jako první linie DLSS

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu.…

Frame Generation přinesl navíc další a opravdu znatelný růst napříč všemi profily Super Resolution. V nativním rozlišení 1440p dokázal přinést zlepšení v průměru o 66 %. Technologie tak má potenciál nejen akcelerovat už tak obrovský výkon grafických čipů vyšších tříd, ale i posouvat snímkové frekvence tam, kde je výkon omezenější. Velkým přínosem tak bude i u levnějších herních notebooků nebo základnějších herních sestav.

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Remedy Entertainment

[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu.…

Ray Reconstruction je zkrátka potřeba vidět v akci na vlastní oči - zprostředkovaně právě v našem čtvrtém dílu. Vizuální testy ve hrách Cyberpunk 2077 a Alan Wake 2 ukázaly opravdu znatelný posun v míře detailů odlesků, světla a stínů. S postupným rozšířením DLSS 3.5 mezi nové i stávající tituly se tak můžeme těšit na další upgrade celkového vizuálu.

[4. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Ray Reconstruction
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / CD Project Red

[4. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Ray Reconstruction

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu.…

NVIDIA Reflex je odbočkou ke snižování latence a nastavení maximálního komfortu pro bleskové reakce profesionálních hráčů a nadšenců. Věnován mu byl pátý díl a otestovali jsme si primárně přínos v titulech Valorant, Fortnite nebo opět Cyberpunk 2077.

[5. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: NVIDIA Reflex a kompatibilita her
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Epic Games

[5. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: NVIDIA Reflex a kompatibilita her

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu.…

Kompatibilita her

Ještě před ukončením se nabízí napsat několik slov také ke kompatibilitě nových her. Deep Learning Super Sampling (DLSS) je s námi jako komplexní balíček AI technologií NVIDIA relativně dlouho. NVIDIA se ke konci minulého roku chlubila překročením milníku 500 her a aplikací, které jsou spadají do rodiny RTX Games - tedy využívají technologie Ray Tracingu a v různé míře i kompatibility s DLSS. Stejně tak i samotné DLSS zvládlo pokořit významný milník 100 kompatibilních titulů. 

[6. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Shrnutí testů, kompatibilita, výhled DLSS 3.5
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / CD Project Red

Pokud byste se chtěli podívat na kompletní seznam včetně rozdělení kompatibility s jednotlivými verzemi, stačí zamířit na web NVIDIA DLSS & GeForce RTX list. Přehled o podpoře jednotlivých funkcích u různých her tam máte na dosah ruky a můžete si snadno ověřit podporu např. u těch, které zvažujete ke koupi.

Postupné nasazení DLSS 3.5 a nadcházející tituly

S postupným vývojem nových verzí až po nejaktuálnější DLSS 3.5 je samozřejmě seznam užší. V testech Ray Reconstruction jsme proto využívali primárně hru Cyberpunk 2077, která podporu DLSS 3.5 získala s příchodem DLC Phantom Liberty v září minulého roku. Alan Wake 2 navázal s plnou podporou v říjnu a dvojice nejzajímavějších her pro porovnávání přínosů rekonstrukce paprsků ray tracingu tak byla rázem na světě.

[6. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Shrnutí testů, kompatibilita, výhled DLSS 3.5
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz / Remedy Entertainment

Postupem času ale přicházely a přicházet budou další oznámení. V březnu přišla kompatibilita do Portal with RTX, který je spíše demonstrativním příkladem kontrastu mezi starší verzí hry a zahalením do inovovaného RTX hávu. Souběžně ale proběhlo oznámení podpory DLSS 3.5 v nadcházejím akčním RPG z prostředí čínské mytologie Black Myth: Wukong (plánováno vydání na 20. srpna 2024)  a již vydané PvP řezby NARAKA: BLADEPOINT.

[6. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Shrnutí testů, kompatibilita, výhled DLSS 3.5
i Zdroj: Massive Entertainment

Slovo na závěr

Série Testujeme AI technologie NVIDIA je tímto u konce. Věříme, že vám poslouží k základní orientaci ve všech zmiňovaných funkcích a pomůže vám rozhodnout se, jak nakládat s výkonem vaší grafické karty NVIDIA a využitím všech jejích pokročilých funkcí k dosažení detailnějšího a plynulejšího obrazu.

[6. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Shrnutí testů, kompatibilita, výhled DLSS 3.5
i Zdroj: Jakub Osička / PCTuning.cz

Vše jsme testovali na sestavě AlzaPC Gamebox Prime s konfigurací grafické karty Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost a procesoru Intel Intel Core i7 12700KF Alder Lake. Pátráte-li po vyvážené sestavě vyšší střední třídy, se kterou si budete moct užít všechny vyjmenované tituly, může být právě tento herní počítač velmi dobrou volbou.

Na výběr jsou samozřejmě také další konfigurace AlzaPC v různých cenových hladinách.

Další články ze série

Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem článku je redaktor našeho webu. Text reprezentuje názory autora, vychází z našich nezávislých testů a obsahuje výsledky našich měření. Mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama