ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 11. 2010 02:00 46

Seznam kapitol

1. Nový vývojář, jiný engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nejvyšší detaily bez AA 4. Výsledky GK na střední detaily bez AA 5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Závěr 11. Galerie in game screenshotů

Herní série Gothic je mimo jiné známá svou poměrně nevalnou optimalizací a tím i vysokými hardwarovými nároky téměř každého dílu. Na letošní předvánoční trh dorazilo čtvrté pokračování a bohužel musím už předem prozradit, že historie se opakuje a na nejvyšší nastavení si dnes čtverku zahraje málokdo.

Reklama

Particle Quality

 Particle Quality High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Particle Quality High/Low

Částicové efekty jsou ve hře zejména kouř, mlha či oheň. Rozdíl je tak v kvalitě ohně u obou pochodní na scéně, vliv na rychlost hry byl však nulový.

View Distace

 View Distance 25/100 %
i Zdroj: PCTuning.cz
View Distance 25/100 %

Pokud snížíte dohlednost, nesníží se množství renderovaných objektů v dálce, pouze se vzdálené objekty zahalí do mlhy. V praxi se ale musí renderovat stále to stejné a vliv na výkon byl bohužel také nulový.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Snížením všech nastavení z maxima na minimum se vizuální stránka hry značně snížila a rozdíly jsou patrné na první pohled ve všech směrech (rozlišení textur, chybí množství efektů, chybějící stíny, horší dohlednost atd.). Odpovídajícím způsobem se však navýšil framerate a v rozlišení 1920 × 1200 px to s GeForce GTX 460 1 GB znamenalo v případě první scény růst z 20 na 35 fps, v druhém případě pak z 18 na 38 fps. Je to ale vzhledem k osazené kartě zase taková výhra mít s GTX 460 1 GB na minimální nastavení v nejnáročnějších situacích jen okolo 35-40 snímků za sekundu? Myslím, že ne a svědčí to spíš o něčem jiném.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama