ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG | Kapitola 9
Seznam kapitol
Herní série Gothic je mimo jiné známá svou poměrně nevalnou optimalizací a tím i vysokými hardwarovými nároky téměř každého dílu. Na letošní předvánoční trh dorazilo čtvrté pokračování a bohužel musím už předem prozradit, že historie se opakuje a na nejvyšší nastavení si dnes čtverku zahraje málokdo.
Particle Quality
Částicové efekty jsou ve hře zejména kouř, mlha či oheň. Rozdíl je tak v kvalitě ohně u obou pochodní na scéně, vliv na rychlost hry byl však nulový.
View Distace
Pokud snížíte dohlednost, nesníží se množství renderovaných objektů v dálce, pouze se vzdálené objekty zahalí do mlhy. V praxi se ale musí renderovat stále to stejné a vliv na výkon byl bohužel také nulový.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Snížením všech nastavení z maxima na minimum se vizuální stránka hry značně snížila a rozdíly jsou patrné na první pohled ve všech směrech (rozlišení textur, chybí množství efektů, chybějící stíny, horší dohlednost atd.). Odpovídajícím způsobem se však navýšil framerate a v rozlišení 1920 × 1200 px to s GeForce GTX 460 1 GB znamenalo v případě první scény růst z 20 na 35 fps, v druhém případě pak z 18 na 38 fps. Je to ale vzhledem k osazené kartě zase taková výhra mít s GTX 460 1 GB na minimální nastavení v nejnáročnějších situacích jen okolo 35-40 snímků za sekundu? Myslím, že ne a svědčí to spíš o něčem jiném.