Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice
Seznam kapitol
Assassin's Creed III je plný změn. Nezměnilo se jen prostředí, kde se děj odehrává, ale také technologie — hra běží na novém enginu AnvilNext. PC verze vychází tradičně se zpožděním proti konzolovým, rozdíly jsou ale znát. Grafika je celkově vyspělejší a nechybí podpora moderních technologií jako je teselace nebo režim vyhlazování TXAA.

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…

Série Assassin's Creed se od uvedení prvního dílu v roce 2007 stala velmi populární. Jak je dnes u řady podobných herních sérií zvykem, každý rok přichází na trh s novým pokračováním. Přestože děj původní hry skončil s uvedením předešlého dílu Revelations (u nás spíše známé pod českým překladem Odhalení), úspěšná a vydavatelství Ubisoft velmi vydělávající série samozřejmě neskončila. Došlo však ke změně hlavního hrdiny, historického období a herního prostředí. „Trojka“ (označení je nepřesné, v pořadí jde o pátý díl) se odehrává na území severní Ameriky v období americké revoluce.

Změny v prostředí a herních mechanismech nejsou jediné, kterými páté pokračování Assassin's Creed prošlo. Změnila se také technická stránka hry. Novinka používá zbrusu nový engine AnvilNext. Ten si vývojáři ze studia Ubisoft Montreal naprogramovali sami. Jak je v podobných případech zvykem, vychází z enginu Anvil, na kterém běžely předchozí hry série.
Engine AnvilNext je proti svému předchůdci vylepšen snad ve všech aspektech. Dle tvrzení tvůrců nabízí vylepšenou umělou inteligenci počítačem ovládaných postav, rozlehlejší mapy s až dvěma tisíci postavami současně (původní engine zvládal řádově stovky) a především výrazně vylepšenou grafiku. Hra je celkově detailnější a především přírodní scenérie vypadají výborně. Ve srovnání s PC verzí AC: Revelations jsou rozdíly patrné na první pohled.

Na vývoji Assassin's Creed III se podílela společnost nVidia a hra tak podporuje i některé nejmodernější efekty. Implementována kupříkladu byla podpora rozhraní DirectX 11, byť přínos v případě AC III není tak velký jako u v pátek testovaného Hitman: Absolution. I samy propagační materiály hry hovoří jen o teselaci (dodatečné zjemnění trojúhelníkové sítě), přičemž se tento efekt aplikuje jen na .
Dalším přídavným efektem, na jehož implementaci se nVidia podílela, je speciální režim vyhlazování TXAA. Ten kombinuje plnohodnotné vyhlazování (režim dvoj nebo čtyřnásobného multisamplingu) s post processing efekty a analýzou předchozích vykreslených snímků. Díky tomu TXAA zabraňuje pohybu zubatých hran po hranách, které v praxi často velmi ruší. Nevýhodami vyhlazování TXAA jsou nutnost jeho implementace do herního enginu, podpora jen u karet nVidia architektury Kepler a potenciální rozmazání obrazu (post processing efekty, podobně jako u FXAA/MLAA). Režim vyhlazování TXAA jsem společně s dalšími typy vyhlazování ve hře podrobně otestoval, viz šestá kapitola článku.
