Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice | Kapitola 2
Seznam kapitol
Assassin's Creed III je plný změn. Nezměnilo se jen prostředí, kde se děj odehrává, ale také technologie — hra běží na novém enginu AnvilNext. PC verze vychází tradičně se zpožděním proti konzolovým, rozdíly jsou ale znát. Grafika je celkově vyspělejší a nechybí podpora moderních technologií jako je teselace nebo režim vyhlazování TXAA.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo E6700 2,66 GHz/AMD Athlon X2 6000+ 3,0 GHz
— Operační paměť: 2 GB (doporučeno 4 GB)
— Grafická karta: nVidia GeForce 8600 GT/ATI Radeon HD 3870
— OS: Windows Vista/7/8
Minimální požadavky Assassin's Creed III nejsou podle tvůrců nijak vysoké. Abyste hru rozběhali při nízkém nastavení detailů, měl by vám stačit starší počítač s dvoujádrovým procesorem rodiny Intel Core 2 Duo nebo AMD Athlon X2, 2-4 GB operační paměti a starší grafická karta. Pozor je nutné dávat na operační systém, starší Windows XP totiž nejsou podporované. Dle mých osobních zkušeností se hrou si při nejnižším nastavení detailů s kartami typu ATI Radeon HD 3870 nebo nVidia GeForce 8800 GT Assassin's Creed III skutečně plynule zahrajete, procesor však doporučuji silnější, alespoň AMD Phenom II X2, ideálně pak třeba Intel Core i3.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus. K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 670.
Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 310.61. Jde o před pár dny uvolněné ovladače, které nVidia přímo doporučuje pro hraní Assassin's Creed III (a Call of Duty: Black Ops II). Na aktuálních kartách architektury Kepler by dle tvrzení nVidie měly o něco zvyšovat výkon (u GeForce GTX 660 až o 5 %, u GTX 680 až o 18 %). Pro AMD Radeony jsem použil ovladače Catalyst 12.10 WHQL, ovladače přímo určené pro Assassin's Creed III tento výrobce grafik nenabízí.
Metodika testování
Assassin's Creed III nemá vestavěný benchmark, hru jsem proto testoval vlastním hraním. K měření jsem vybral přístav v Bostonu poté, co do něj připlujete lodí. Výkon jsem pomocí programu Fraps měřil při přibližně minutové procházce po přístavu.
Nastavení hry
Nastavení všech detailů bylo během měření na maximální možné úrovni. Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Složitější byla tentokrát situace u technologie vyhlazování hran. Assassin's Creed III totiž nenabízí běžné volby režimů a vyhlazování není možné úplně vypnout. Na výběr je mezi položkami Normální (FXAA), Vysoké (FXAA HQ), Velmi vysoké (FXAA HQ a 4× MSAA) a u karet architektury nVidia Kepler ještě TXAA (4×). Výkon jsem měřil při nastavení vyhlazování Normální a Velmi vysoké.