Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice | Kapitola 8
Seznam kapitol
Assassin's Creed III je plný změn. Nezměnilo se jen prostředí, kde se děj odehrává, ale také technologie — hra běží na novém enginu AnvilNext. PC verze vychází tradičně se zpožděním proti konzolovým, rozdíly jsou ale znát. Grafika je celkově vyspělejší a nechybí podpora moderních technologií jako je teselace nebo režim vyhlazování TXAA.
Kvalita Anti-Aliasing
Kvalita Anti-Aliasingu Velmi vysoké (po najetí myší se zobrazí Normální)
Problematice vyhlazování hran jsem se podrobně věnoval v šesté kapitole, nyní už proto jen v krátkosti. Vyhlazování nelze úplně vypnout, nejnižší volbou je položka Normální s režimem FXAA. Nastavení Vysoké nastavuje režim kvalitnějšího FXAA, Velmi Vysoké pak kombinuje 4× MSAA a FXAA. U karet nVidia Kepler je možné nastavit ještě TXAA. Rozdíl v kvalitě vyhlazení mezi režimy Normální a Velmi vysoké je patrný na první pohled, výkon po snížení vzrostl z 26 na 49 fps.
Kvalita stínů
Kvalita stínů Velmi vysoké (po najetí myší se zobrazí Normální)
Nastavení kvality stínů mění jak kvalitu dynamických stínů (úplně je ale nevypíná), tak i zapíná a vypíná efekt ambientní okluze (dobře patrný především na prkenné zemi. Framerate po snížení kvality stínů vzrostl z 24 na 29 fps.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi nejvyšším a nejnižším nastavením detailů jsou spíše minoritního charakteru. Všimnete si menší detailnosti některých objektů, chybějícího efektu ambientní okluze nebo o něco horší kvality dynamických stínů. Přesto je nárůst výkonu po snížení všech detailů velmi vysoký. Včetně snížení kvality vyhlazování z režimu Velmi vysoký na Normální vzrostl s AMD Radeon HD 6870 ve Full HD rozlišení framerate z 28 na 105 fps na první a z 27 na 103 fps na druhé scéně.