Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice

Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 11. 2012 03:00 43

Seznam kapitol

1. Assassins Creed v DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK s vyhlazováním Normální 4. Výsledky GK s vyhlazováním Velmi vysoké 5. Vliv procesoru na hru 6. Srovnání kvality vyhlazování vč. TXAA
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Assassin's Creed III je plný změn. Nezměnilo se jen prostředí, kde se děj odehrává, ale také technologie — hra běží na novém enginu AnvilNext. PC verze vychází tradičně se zpožděním proti konzolovým, rozdíly jsou ale znát. Grafika je celkově vyspělejší a nechybí podpora moderních technologií jako je teselace nebo režim vyhlazování TXAA.

Reklama
Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Assassin's Creed III (v pořadí páté pokračování) znamená pro populární herní sérii prozatím největší změnu. Děj se odehrává v severní Americe v období americké revoluce, upraveny jsou některé herní mechanismy a v neposlední řadě prošel inovacemi také engine. Jmenuje se AnvilNext a ačkoliv vychází technologie Anvil, na které běžely předchozí díly série, rozdíly jsou patrné na první pohled. Pokud grafiku „trojky“ srovnáte s předchozím dílem Revelation, nabízí pokračování výrazně detailnější grafiku, vyšší rozlišení textur i lepší efekty.

Celkově je grafika hry na velmi vysoké úrovni a byť se nemůže rovnat naprosté špičce (např. minulý týden vydaný Hitman: Absolution), rozhodně nezklame a patří k tomu lepšímu. Zamrzí snad jen propagovaná podpora rozhraní DirectX 11. Implementovaná je jen teselace a jen na stopy ve sněhu. Některé nadšence naopak může potěšit podpora speciálního režimu vyhlazování TXAA, viz příslušná kapitola.

Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Hardwarové nároky hry záleží na zvoleném režimu vyhlazování hran. Pokud nejste nároční a stačí vám nejnižší režim normální s efektem FXAA (vyhlazování nelze úplně vypnout), není Assassin's Creed III ani při nejvyšším nastavení detailů nijak náročný. Dle vašeho rozlišení postačí grafické karty nižší střední třídy jako je AMD Radeon HD 7770 nebo nVidia GeForce GTX 650. Pokud naopak vyžadujete co nejvyšší kvalitu vyhlazení obrazu, v režimu Velmi vysoký (4× MSAA + FXAA HQ) jsou nároky hry skutečně vysoké a pro plynulé hraní ve Full HD rozlišení je třeba highendové grafické karty jako je Radeon HD 7970 nebo GeForce GTX 660 Ti. Podobné jsou nároky při zapnutí režimu vyhlazování TXAA (lze jen u karet GeForce 600).

Nároky na výkon procesoru jsou v rozumných mezích a máte-li v počítači čtyřjádrový procesor Intel rodiny Core i5 či vysoko taktovaná čtyřjádra AMD (Phenom II a vyšší), poběží vám hra bez nejmenších problémů. Problémy s plynulostí mohou mít majitelé dvoujádrových procesorů a starších čtyřjader (Intel Core 2 Quad).

Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Položek s nastavením detailů je jen několik a samy o sobě velký vliv na framerate nemají. Pokud však snížíte všechny detaily na minimum, výkon výrazně vzroste, zatímco grafika hry se zhorší jen mírně. Na první pohled náročný Assassin's Creed III si tak plynule mohou zahrát i majitelé starších počítačů se staršími kartami jako je GeForce 8800 GT, Radeon HD 4850 a podobně.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama