Asus GTX 970 Strix a Gigabyte GTX 970 G1 Gaming v testu
Článek Asus GTX 970 Strix a Gigabyte GTX 970 G1 Gaming v testu

Asus GTX 970 Strix a Gigabyte GTX 970 G1 Gaming v testu

Adam Vágner

Adam Vágner

30. 9. 2014 11:00 36

Seznam kapitol

1. GTX 970 od Asus a Gigabyte: velká trojka je kompletní 2. Asus GTX 970 STRIX: představení a parametry 3. Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4. Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 5. Karty ve srovnání 6. Testovací sestava 7. Aliens vs. Predator Benchmark 8. Battlefield 4 9. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 10. Crysis 3 11. Grid 2 12. Metro: Last Light 13. World of Tanks 9.1
14. Teploty 15. Hlučnost 16. Spotřeba, poměr výkon/watt 17. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 18. Boost u Asus GTX 970 STRIX OC: Aliens vs. Predator 19. Boost u Asus GTX 970 STRIX OC: Bioshock 20. Boost u Asus GTX 970 STRIX OC: Crysis 21. Boost u Gigabyte GTX 970: Aliens vs Predator 22. Boost u Gigabyte GTX 970: Bioshock: Infinite 23. Boost u Gigabyte GTX 970: Crysis 24. Přetaktování 25. Závěrečné shrnutí

Po testu GTX 970 Gaming pro vás máme produkty od dalších dvou u nás populárních výrobců – vypiplanou GTX 970 STRIX od Asusu a vysoko taktovanou GTX 970 G1 Gaming od Gigabyte. Cena všech tří produktů se liší o desetikoruny. Podíváme se, v čem se tedy liší a který z nich tedy bude pro vás tou nejlepší volbou.

Reklama
Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

Asus GTX 970 Strix a Gigabyte GTX 970 G1 Gaming v testu
Asus GTX 970 Strix a Gigabyte GTX 970 G1 Gaming v testu

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

Asus GTX 970 Strix a Gigabyte GTX 970 G1 Gaming v testu
Asus GTX 970 Strix a Gigabyte GTX 970 G1 Gaming v testu

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

Asus GTX 970 Strix a Gigabyte GTX 970 G1 Gaming v testu
Asus GTX 970 Strix a Gigabyte GTX 970 G1 Gaming v testu

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning