Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Článek Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 9. 2009 03:00 60

Seznam kapitol

1. Unreal Engine 3 + NVIDIA PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických s vypnutým PhysX (bez i s AA) 4. Výsledky grafických s PhysX Normal (bez i s AA) 5. Výsledky grafických s PhysX High (bez i s AA)
6. Vliv procesoru na hru (NVIDIA GeForce) 7. Vliv procesoru na hru (ATI Radeon) 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Závěr

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?

Reklama
Reklama

Fog Volumes

 Fog Volumes Yes/No
Fog Volumes Yes/No

Fog Volumes mění detailnost páry a mlhy. Rozdíly nehledejte u velkého proudu páry uprostřed obrázku, o to se stará PhysX, ale vpravo dole a vpravo nahoře u zdi. Na spodním screenshotu pára chybí. Rozdíl ve výkonu je opět zanedbatelný, naměřil jsem jeden snímek za sekundu.

Spherical Harmonic Lightning

 Spherical Harmonic Lightning Yes/No
Spherical Harmonic Lightning Yes/No

Naopak u nastavení Spherical Harmonic Lightning jsem si nevšimnul žádných rozdílů a nezměnil se ani výkon.

Ambient Occlusion

 Ambient Occlusion Yes/No
Ambient Occlusion Yes/No

Ambient Occlusion je jednou z novinek Unreal Enginu 3.5 a stará se o ztemnění zákoutí. Rozdíly jsou však velmi malé a všimnete si jich jen při důkladném zkoumání screenshotů. Stejně tak byl kosmetický i rozdíl ve výkonu: 2 fps.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Zatímco obvykle bývá rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky patrný hned na první pohled, dnes vyhlašuji soutěž najdi deset rozdílů. Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavení jsou opravdu kosmetické a příliš se nepohnul ani výkon. V mém případě u GeForce GTX 260 vyskočil v rozlišení 1920 × 1200 px včetně AA  se zapnutým PhysX na High z 31 na 41 fps, což rozhodně není velký výkonnostní skok.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning