Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 9. 2009 03:00 60

Seznam kapitol

1. Unreal Engine 3 + NVIDIA PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických s vypnutým PhysX (bez i s AA) 4. Výsledky grafických s PhysX Normal (bez i s AA) 5. Výsledky grafických s PhysX High (bez i s AA)
6. Vliv procesoru na hru (NVIDIA GeForce) 7. Vliv procesoru na hru (ATI Radeon) 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Závěr

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?

Reklama

Fog Volumes

 Fog Volumes Yes/No
i Zdroj: PCTuning.cz
Fog Volumes Yes/No

Fog Volumes mění detailnost páry a mlhy. Rozdíly nehledejte u velkého proudu páry uprostřed obrázku, o to se stará PhysX, ale vpravo dole a vpravo nahoře u zdi. Na spodním screenshotu pára chybí. Rozdíl ve výkonu je opět zanedbatelný, naměřil jsem jeden snímek za sekundu.

Spherical Harmonic Lightning

 Spherical Harmonic Lightning Yes/No
i Zdroj: PCTuning.cz
Spherical Harmonic Lightning Yes/No

Naopak u nastavení Spherical Harmonic Lightning jsem si nevšimnul žádných rozdílů a nezměnil se ani výkon.

Ambient Occlusion

 Ambient Occlusion Yes/No
i Zdroj: PCTuning.cz
Ambient Occlusion Yes/No

Ambient Occlusion je jednou z novinek Unreal Enginu 3.5 a stará se o ztemnění zákoutí. Rozdíly jsou však velmi malé a všimnete si jich jen při důkladném zkoumání screenshotů. Stejně tak byl kosmetický i rozdíl ve výkonu: 2 fps.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Zatímco obvykle bývá rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky patrný hned na první pohled, dnes vyhlašuji soutěž najdi deset rozdílů. Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavení jsou opravdu kosmetické a příliš se nepohnul ani výkon. V mém případě u GeForce GTX 260 vyskočil v rozlišení 1920 × 1200 px včetně AA  se zapnutým PhysX na High z 31 na 41 fps, což rozhodně není velký výkonnostní skok.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama