Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 9. 2009 03:00 60

Seznam kapitol

1. Unreal Engine 3 + NVIDIA PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických s vypnutým PhysX (bez i s AA) 4. Výsledky grafických s PhysX Normal (bez i s AA) 5. Výsledky grafických s PhysX High (bez i s AA)
6. Vliv procesoru na hru (NVIDIA GeForce) 7. Vliv procesoru na hru (ATI Radeon) 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Závěr

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?

Reklama
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz

Po nastavení fyziky na High se framerate při hraní bez vyhlazování hran propadne u GeForce karet jen minimálně (proti PhysX Normal), o cca dva snímky za sekundu. Naopak u karet ATI Radeon ještě vzrostou nároky na výkon procesoru a fps spadne na 14, což už je nehratelné.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz

Také po zapnutí vyhlazování hran se opakuje situace z minulé kapitoly. Na GeForce GTX kartách je hra naprosto plynulá, u GeForce 9600 GT a GTS 250 se ve dvou vyšších rozlišeních propadne framerate kvůli nedostatku paměti do pekel. Mimochodem všimněte si také nárůstu výkonu GeForce GTX 260 po přidání PhysX karty, napříkald v rozlišení 1920 × 1200 px včetně AA vzrostl framerate z 31 na 55 snímků za sekundu, tedy o více jak tři čtvrtiny. To jasně ukazuje, jak velké množství výpočetních prostředků si PhysX bere.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama