Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Článek Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 9. 2009 03:00 60

Seznam kapitol

1. Unreal Engine 3 + NVIDIA PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických s vypnutým PhysX (bez i s AA) 4. Výsledky grafických s PhysX Normal (bez i s AA) 5. Výsledky grafických s PhysX High (bez i s AA)
6. Vliv procesoru na hru (NVIDIA GeForce) 7. Vliv procesoru na hru (ATI Radeon) 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Závěr

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?

Reklama
Reklama
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Po nastavení fyziky na High se framerate při hraní bez vyhlazování hran propadne u GeForce karet jen minimálně (proti PhysX Normal), o cca dva snímky za sekundu. Naopak u karet ATI Radeon ještě vzrostou nároky na výkon procesoru a fps spadne na 14, což už je nehratelné.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Také po zapnutí vyhlazování hran se opakuje situace z minulé kapitoly. Na GeForce GTX kartách je hra naprosto plynulá, u GeForce 9600 GT a GTS 250 se ve dvou vyšších rozlišeních propadne framerate kvůli nedostatku paměti do pekel. Mimochodem všimněte si také nárůstu výkonu GeForce GTX 260 po přidání PhysX karty, napříkald v rozlišení 1920 × 1200 px včetně AA vzrostl framerate z 31 na 55 snímků za sekundu, tedy o více jak tři čtvrtiny. To jasně ukazuje, jak velké množství výpočetních prostředků si PhysX bere.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning