Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX | Kapitola 7
Seznam kapitol
Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?
U karet ATI Radeon v kombinaci se zapnutým PhysX enginem je výkonný procesor samozřejmě klíčový. Rozdíly ve výkonu však rozhodně nejsou takové, jaké bychom si nejspíš všichni představovali. Framerate se sice s procesorem Core i7 na 3,5 GHz dostal do úrovně, kdy lze hru prohlásit za plynulou, nicméně z grafů je stále jasně vidět, že Radeon HD 4870 výrazně brzdí (ve všech třech rozlišeních jsou fps stejné). Největším problémem je to, že CPU varianta PhysX nepodporuje vícejádrové procesory a jede jen na jediném vlákně (což je dobře vidět v rozdílech mezi Core 2 Duo a Quad). Stačilo by, aby NVIDIA zapnula podporu vícejádrových procesorů a Batmana si včetně PhysX zahrají i majitelé Radeonů s čtyřjádrovými procesory. To však pochopitelně v zájmu NVIDIE zrovna není.