Chaos nejen boří, ale i tvoří – a je nezbytný pro naši budoucnost!
i Zdroj: depositphotos.com
Sítě a Internet Článek Chaos nejen boří, ale i tvoří – a je nezbytný pro naši budoucnost!

Chaos nejen boří, ale i tvoří – a je nezbytný pro naši budoucnost! | Kapitola 2

Michal Rybka

Michal Rybka

1

Seznam kapitol

1. Tween wave 2. Co je fikce a co realita? 3. Originální nápad? Těžko! 4. Deset let u ledu. Zbytečně... 5. Pocit bezpečí a jistoty 6. Chaos a řád

Problém s oceánem informací je v tom, že často kolidují, není jasné, co z čeho vyplývá a jak vlastně fungují vzájemné souvislosti. V jejich chaosu je velice snadné ztratit orientaci a dopracovat se ke zcela špatným závěrům. Anebo z nich třeba vytvořit něco zcela nového.

Reklama

Problém je v tom, že pokud začnete prohledávat informace ze špatného konce, můžete se dopracovat k mylnému závěru, že tween wave skutečně existovala, ale bylo to něco obskurního a divného. Ostatně: Tvůrci South Parku si často dělali legraci z naprosto reálných kapel a show, jako je Here Comes Honey Boo Boo. Here Comes Honey Boo Boo byla reality show o rodině amerických rednecků, kteří se snažili o to, aby jejich dcera Alana Frances „Honey Boo Boo“ Thompsonová uspěla v dětských soutěžích krásy. Dětské soutěže krásy jsou jedna americká podivnost, celá ta rodina byla taky zvláštní – a tvůrcům seriálu přišla tak ujetá, že ji parodovali v šestnácté sérii v deváté epizodě v dílu „Raising the Bar“.

Tady bych asi poznamenal, že mi southparkovská parodie přišla až nevybíravě drsná, protože ta rodina, i když byla chudá, zaostalá a byla to klasická „bílá lůza“, vypadala celkem funkčně – tedy to je alespoň můj dojem, který jsem z rodiny získal. Samozřejmě, ukazovat zaostalou nevzdělanou rodinu, kde máma je morbidně obézní a všichni žijí z výprodejů a zbytků, asi není nějak inspirativní, ale alespoň mohly intelektuální elity, hlásající teze o „bílém privilegiu“, vidět taky ty bílé neprivilegované, kteří žijí chudě, ale asi se u toho baví a mají se rádi víc než ony intelektuální elity.

Celá ta věc je zamotaná, nechci zacházet do detailů, které opravdu nemají relevanci s tématem, nicméně se jimi zabývá řada fanoušků, kteří odhalují poněkud toxickou povahu vztahů: Matriarcha rodiny, June Edith „Mama June“ Shannonová, se za pomoci peněz od televize vyspravila – a ze dvou set kilo živé váhy ve svém maximu vypadá zase jako normální ženská. Takže vykopla svého tehdejšího partnera a vrátila se k tomu bývalému, který je tak trochu odsouzený zločinec a panuje podezření, že... no, zjednoduším to asi tak, že je to ilustrace teze, že svobodné matky se nechají vyživovat svými uctívači, ale vždy se vrací k těm zlým hochům, ze kterých mají „motýlky v břiše“.

Podstatné je, že když se díváte na seriál, nevíte, zda je tween wave realita a Honey Boo Boo fikce – anebo naopak. A že když začnete hledat, něco vždycky najdete, protože pokud je něco populární, začnou se objevovat i fanouškovské fantazie, které si žijí vlastním životem. Tween wave není moc populární, ale kdo ví? Populární nebyl ani horor The Thing (1982) – a dnes je to oceňované kultovní dílo i s vysokorozpočtovým prequelem.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama