Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity

Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

16. 3. 2015 03:00 23

Seznam kapitol

1. Nad SimCity se stáhly mraky 2. Já jsem starosta, kdo je víc? 3. Modeři všech zemí spojte se! 4. Sto malých zlepšováků ke kreativnímu stavění
5. Hra má něco i z klasického malování 6. Všechno souvisí se vším 7. Inspirace Cities in Motion i Tropicem 8. Závěrečné hodnocení hry

Cities: Skylines, klon SimCity, se už několik dní drží na špici žebříčku nejprodávanějších her na Steamu. Vydavatel Paradox Interactive se před pár dny pochlubil, že jde o nejrychleji prodávaný titul v historii společnosti. Je zřejmé, že Cities: Skylines je opravdu kvalitní hra, která kdejaké SimCity hravě strčí do kapsy. Prozradíme si, proč tomu tak je.

Reklama

K volnosti a tudíž i ke kreativnímu řešení určitých situací vedou i další ovládací prvky, kupříkladu stavba silnic. Nejen že ve hře najdete opravdu velké množství obyčejných silnic, jejich několikaproudých zástupců a magistrál osazených stromy či trávníky, ale také stavba samotná jde opravdu jako po másle.

Tři stavební módy vám umožní rychlým způsobem pokládat rovné silnice, souměrné zakřivené silnice a silnice zakřivené a nesouměrné. Všechny tyto tahy kromě toho můžete ve vteřině upgradovat velmi pohodlně tím, že si vyberete příslušný stavební mód a typ silnice, na který chcete vaše dosavadní dílo přeměnit, načež už jen klikáte na vybrané úseky a automaticky boříte okolo stojící budovy, které se následně automaticky začnou stavět znovu. Vaším úkolem potom je obarvit případnou mřížku pro zóny, pokud vám kvůli například rozšíření silnice vznikne další řada. To jsou ale jen drobné úpravy a ty navíc také fungují skvěle.

Cities: Skylines – přesně takové mělo být SimCity
i Zdroj: PCTuning.cz

Také barvení zón má tři různé podoby, které si vzaly inspiraci v klasickém malování. Máme tu plechovku, která po kliknutí automaticky obarví celý zvýrazněný blok (tedy kostičky a mřížky, co na sebe bezprostředně navazují) a dále tu máme dva různě široké štětce. Ten široký slouží k rychlému zazónování velkých prostor, ten užší potom hnidopichům, kteří například chtějí mít zóny rozvržené s přesností na jednu kostičku. Barvení je díky těmto prvkům zábavné stejně jako samotné malování a člověk si během toho až říká, že to někoho nenapadlo dříve. Vždyť je to tak přirozené.

Co se týče druhů zón, těch je ve hře celkem šest. Vedle lehké a těžké obyvatelné zóny (domečky a paneláky) najdete ve hře lehkou a těžkou obchodní zónu (malé obchůdky a obchodní domy, těch druhých je mimochodem ve městě potřeba jen pár, takže je zřejmé, že autoři si nevzali příklad z České republiky), dále administrativní zónu (kancelářské budovy) a nakonec jednu průmyslovou zónu, čímž se Cities: Skylines opět trošku odlišují od SimCity a jeho dvou industriálních zón, které jsou dle mého názoru trošku nevýrazné. Volba kancelářských budov pro mě byla efektivní, nehledě na to, že tyto budovy zasahují do samotné hratelnosti mnohem více. Ke svému chodu potřebují vzdělané pracovníky, takže vedle zóny musíte v každém městě postavit také školy a univerzity, což samozřejmě i jen kvůli spokojenosti jeho obyvatel.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama