Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva
i Zdroj: Nvidia, CD Projekt Red
Grafické karty Článek Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva

Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva | Kapitola 7

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 12. 2023 10:00 56

Seznam kapitol

1. Nvidia Reflex a generování snímků 2. Nvidia FrameView: měření, které zvládnete i doma 3. Testovací sestava a metodika měření 4. Odezva na ploše Windows: pod 12 ms 5. Rozlišení 1920 × 1080, odezva myš-monitor
6. Rozlišení 2560 × 1440, odezva myš-monitor 7. Rozlišení 3840 × 2160, odezva myš-monitor 8. Snímkové frekvence a srovnání odezvy z FrameView 9. Závěrečné shrnutí

Poslední várka aktualizací pro Cyberpunk přidala kromě obsahu i výrazné vylepšení grafiky s využitím ray tracingu s technologií Ray Reconstruction. Podíváme se, jak je na tom vylepšený Cyberpunk 2077 s výkonem a odezvou a jaký vliv na input lag má, pokud na GeForce zvýšíte výkon s pomocí generování snímků z DLSS.

Reklama

Rozlišení 3840 × 2160, odezva myš-monitor

V rozlišení 3840 × 2160 už není Cyberpuk s DLSS v režimu Quality rozumně hratelný. Hra běží jen na 29 snímcích za sekundu. Bez reflexu už je odezva kolem šílených 156,6 ms, tedy něco mezi jednou a dvěma desetinami sekundy.

Po zapnutí reflexu se odezva výrazně zkrátí na 88 ms, i tak jde ale o hodnotu, která na normální hraní není.

Po zapnutí generování snímků se obraz se při snímkové frekvenci kolem 48 sn./s sice ještě dá označit za jakž takž plynulý, ale kvůli input lagu i tak se dost táhne za myší.

Neznamená to, že by se na RTX 4080 Cyberpunk s path tracingem nedal hrát – můžete pomoci méně náročným nastavením. S DLSS v režimu Auto používá Cyberpunk pro rozlišení 4K mnohem rychlejší DLSS Performance. Hlavně na monitorech se 4K a menší úhlopříčkou, které mají malé pixely, je rozdíl v kvalitě obrazu oproti kvalitnějším režimům DLSS či proti nativnímu rozlišení těžko rozpoznatelný.

Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva
i Zdroj: PCTuning.cz

Po zapnutí Nvidia Reflex klesá odezva na 88 ms (pod 0,1 s), hra je i přesto nepříjemně líná.

Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva
i Zdroj: PCTuning.cz

Po zapnutí generování snímků je odezva do vykreslení generovaného snímku prakticky stejná jako u aktivního reflexu. První snímek se vykreslí zhruba po 88 ms.

Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhý snímek se pak vykreslí po 105,7 ms, tedy podstatně rychleji než v případě, že technologie Reflex pro snížení odezvy není aktivní.

Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama