Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva | Kapitola 7
Seznam kapitol
Poslední várka aktualizací pro Cyberpunk přidala kromě obsahu i výrazné vylepšení grafiky s využitím ray tracingu s technologií Ray Reconstruction. Podíváme se, jak je na tom vylepšený Cyberpunk 2077 s výkonem a odezvou a jaký vliv na input lag má, pokud na GeForce zvýšíte výkon s pomocí generování snímků z DLSS.
Rozlišení 3840 × 2160, odezva myš-monitor
V rozlišení 3840 × 2160 už není Cyberpuk s DLSS v režimu Quality rozumně hratelný. Hra běží jen na 29 snímcích za sekundu. Bez reflexu už je odezva kolem šílených 156,6 ms, tedy něco mezi jednou a dvěma desetinami sekundy.
Po zapnutí reflexu se odezva výrazně zkrátí na 88 ms, i tak jde ale o hodnotu, která na normální hraní není.
Po zapnutí generování snímků se obraz se při snímkové frekvenci kolem 48 sn./s sice ještě dá označit za jakž takž plynulý, ale kvůli input lagu i tak se dost táhne za myší.
Neznamená to, že by se na RTX 4080 Cyberpunk s path tracingem nedal hrát – můžete pomoci méně náročným nastavením. S DLSS v režimu Auto používá Cyberpunk pro rozlišení 4K mnohem rychlejší DLSS Performance. Hlavně na monitorech se 4K a menší úhlopříčkou, které mají malé pixely, je rozdíl v kvalitě obrazu oproti kvalitnějším režimům DLSS či proti nativnímu rozlišení těžko rozpoznatelný.
Po zapnutí Nvidia Reflex klesá odezva na 88 ms (pod 0,1 s), hra je i přesto nepříjemně líná.
Po zapnutí generování snímků je odezva do vykreslení generovaného snímku prakticky stejná jako u aktivního reflexu. První snímek se vykreslí zhruba po 88 ms.
Druhý snímek se pak vykreslí po 105,7 ms, tedy podstatně rychleji než v případě, že technologie Reflex pro snížení odezvy není aktivní.