Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva
i Zdroj: Nvidia, CD Projekt Red
Grafické karty Článek Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva

Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva | Kapitola 3

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 12. 2023 10:00 56

Seznam kapitol

1. Nvidia Reflex a generování snímků 2. Nvidia FrameView: měření, které zvládnete i doma 3. Testovací sestava a metodika měření 4. Odezva na ploše Windows: pod 12 ms 5. Rozlišení 1920 × 1080, odezva myš-monitor
6. Rozlišení 2560 × 1440, odezva myš-monitor 7. Rozlišení 3840 × 2160, odezva myš-monitor 8. Snímkové frekvence a srovnání odezvy z FrameView 9. Závěrečné shrnutí

Poslední várka aktualizací pro Cyberpunk přidala kromě obsahu i výrazné vylepšení grafiky s využitím ray tracingu s technologií Ray Reconstruction. Podíváme se, jak je na tom vylepšený Cyberpunk 2077 s výkonem a odezvou a jaký vliv na input lag má, pokud na GeForce zvýšíte výkon s pomocí generování snímků z DLSS.

Reklama

Testovací sestava a metodika měření

Pro měření jsem sáhl po jiné sestavě, než běžně používám na testy grafických karet – jde o trochu slabší Core i7-12700K. Proti výchozímu nastavení je přetaktovaný, násobič všech jader P-core je uzamčený tak, aby běžela na 5,0 GHz, E-cores pak běží na 3,8 GHz. Je osazený v desce Asus Prime Z690-P D4 s 32 GB paměti DDR4 na 3600 MHz s časováním 16–20-20-39-2T a 1TB NVMe SSD Kingston A2000.

Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce RTX 4080 a ray tracing overdrive

Na RTX 4080 se Cyberpunk 2077 na většině globálních nastavení detailů dá hrát více než jenom obstojně. Při testech odezvy jsem šel tedy rovnou po novém a nejnáročnějším globálním nastavení RT Overdrive, při němž se při renderingu využívá path tracing.

Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva
i Zdroj: PCTuning.cz

Nechtěl jsem testovat na nejvýkonnější RTX 4090, protože poloprofi řešení si na hraní Cyberpunku asi jen málokdo pořídí, a sáhl jsem po „běžném“ highendu za třicet tisíc i za cenu toho, že při maximálních nastaveních Cyberpunku už dosahuje s RT Overdrive hratelných snímkových frekvencí jen v nižších rozlišeních a pro komfortní hraní ve 4K to už budete muset vysokou úroveň supersamplingu s DLSS.

Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva
i Zdroj: PCTuning.cz

Ostatním nastavením na více kartách napříč různými generacemi se ještě budeme věnovat v testu s měřením výkonu.

Monitor

Input lag jsem měřil na rychlém herním 144Hz LCD se 4K od MSI, který používáme při testech grafických karet. Jde o MSI Gaming Optix MPG321UR-QD s LCD typu IPS využívajícím technologii kvantových teček. Má plochý displej s úhlopříčkou 32" a rozlišení 3840 × 2160 bodů zvládá na obnovovací frekvenci až 144 Hz a odezvou 1 ms (MPRT) a má i certifikaci DisplayHDR 600.

Nechybí ambientní efekty aRGB, funkce pro hráče a Gaming OSD App pro softwarové ovládání monitoru a snadný upgrade firmwaru přes USB.

Základní parametry:

  • Úhlopříčka: 32" (81,3 cm)
  • Aktivní plocha displeje: 708,5 × 398,5 mm
  • Typ displeje: plochá, antireflexní vrstva
  • Rozlišení: 3840 × 2160 bodů (16:9)
  • Barevná hloubka/počet barev: 10 b/ 1,07 miliard
  • Podpora VRR: G-Sync Compatible
  • Jas SDR: 400 nitů
  • Max. jas HDR: 600 nitů (DisplayHDR 600)
  • Kontrastní poměr: 1000:1
  • Barevný prostor:
  • Konektorová výbava:
    • HDMI 2.1 (HDCP 2.2): 2×
    • DisplayPort 1.4a (HDCP 2.2): 2×
    • USB Type C (DisplayPort): 1×
    • audio: mikrofon 1×, sluchátka 1×
    • reproduktory: ne
    • USB 2.0 Type: B 3×
    • USB 2.0 (480 Mb/s): 6×
    • Power Delivery: USB-C, 5 V / 3 A
  • Adaptér: vestavěný
  • upevnění VESA: 100 × 100 mm
  • rozsah nastavení
    • naklápění: -5 °–20 °
    • otáčení: -30 °–30 °
    • otáčení (pivot): ne
    • nastavení výšky: 0–100 mm

Sony RX10 II pro záznam

Input lag jsem měřil tím nejjednodušším možným způsobem – natáčel jsem na video se snímkovou frekvencí 1000 snímků za sekundu a po snímcích počítal, jak dlouho trvá, než se pohyb myši projeví na obrazu monitoru.

Na testy jsem použil myš Razer DeathAdder V2 Mini se vzorkováním nastaveným na 1000 Hz a jedovatým DPI. Vězte, že těch 1000 Hz po drátě není jen placebo, rozdíl proti levné bezdrátové myši se 125 Hz je propastný a cítit už na pracovní ploše Windows.

Myš jsem na podložce odpálil do strany elektromagnetem a následně měřil prodlevu mezi okamžikem, kdy se začíná hýbat myš a kdy na pohyb myši začne reagovat obraz na monitoru.

Co a jak jsem měřil v Cyberpunk 2077

Pro měření jsem vybral uloženou a dobře opakovatelnou otevřenou scénu ve dne, v níž výkon nelimitoval procesor a hra měla nižší snímkovou frekvenci než ve většině lokací. Oproti benchmarku, který na měření odezvy hry na myš nelze použít, protože je předskriptovaný, je průměrná snímková frekvence vyšší zhruba o nějaká čtyři procenta, při hodnotách kolem 53 snímků za sekundu to je zhruba o dva snímky.

Cyberpunk 2077 update 2.x: RT Overdrive, DLSS 3.5, generování snímků a odezva
i Zdroj: PCTuning.cz

CD Projekt vydal v průběhu prosince velký update 2.1, o němž se říká, že je poslední velký a který přidal nečekaně mnoho změn včetně těch obsahových. 

cyberpunk-2077-se-konecne-docka-funkcniho-metra-nastupte-si
i Zdroj: Hrej.cz

Cyberpunk 2077 se konečně dočká funkčního metra. Nastupte si

Již 5. prosince vychází další obsahová aktualizace pro Cyberpunk 2077, tentokrát s pořadovým číslem 2.1. Hráči se konečně…

David Bernard
2. 12. 2023 18:00
Obsah z Hrej.cz

A měnila se i technická stránka Ray reconstruction, který původně fungoval pouze na nejnáročnějším nastavení RT Overdrive s path tracingem, už lze použít i na nižší úrovně renderingu.

Přepracovaná je i nabídka nastavení – různé metody super scalingu s rekonstrukcí obrazu, které byly dříve pod sebou, jsou sdružené do jedné nabídky a nastavení ray tracingu se přesunulo výše.

Nastavení grafiky – Cyberpunk 2.02
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení grafiky – Cyberpunk 2.02 | Stáhnout obrázek
Nastavení grafiky – Cyberpunk 2.1
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení grafiky – Cyberpunk 2.1 | Stáhnout obrázek

Měření s kamerou jsem bohužel začínal ještě na předchozí verzi 2.02. A protože je hodně časově náročné, už jsem jej s patchem 2.1 neopakoval. Ale jak se výkon změnil s patchem 2.1, jsem změřil alespoň ve FrameView. Snímková frekvence je o pár snímků za sekundu vyšší a mírně se snížila i odezva.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama