CZC Gaming Rider a Chariot – dvojice levných držáků na volanty | Kapitola 3
Seznam kapitol
Nejen díky příchodu nové Forzy, ale i díky Black Friday, který zamával s cenami periferií brandu CZC, jsme se rozhodli blíže omrknout dvě levné varianty držáků na volanty. Podíváme se na kvalitu dílenského zpracování a skladnost obou držáků, které jsou k mání v současných akcích za zlomek ceny zavedených výrobců.
Druhý držák je stejně, jako jeho levnější příbuzný, chráněn dvěma polystyrenovými kusy. Narozdíl od něj má však kromě konstrukce mnohem více doplňků. Už jen to napovídá, že sestavit ho nebude taková sranda jako v předchozím případě.
V balení je více sad šroubů, najdeme zde i nějaké ty matičky a plastové kryty na boční strany. V papírové krabičce se ukrývají dva kusy plechu, které slouží jako držák řadicí páky. Na fotce výše si můžete všimnout i podstavce na volant, který je zvlášť vložený v horní části krycího polystyrenu.
I na Chariotu se nastavuje sklon volantu pomocí imbusového šroubu. Doporučuji sklon nastavit před montáží samotného podstavce na volant, který je uchycen čtyřmi malými šrouby. Při namontovaném volantu se ke šroubům nedostanete.
Plošina na pedály se dá na Chariotu naklopit ve třech úhlech 7, 12 a 18 stupňů. Vzdálenost od pedálů se proti Rideru nastavit pohodlně nedá, respektive je možné pedály posunout v kolejnicích a utáhnout, v jaké vzdálenosti je třeba. Druhý prvek, který definuje vzdálenost od pedálů, je vysouvací držák volantu, který zároveň udává výšku volantu. Čím výš tedy volant vysunete, tím se zvýší vzdálenost pedálů a naopak. Může se to zdát nešikovné, ale když máte malé děti, které by si taky rády zajezdily, stačí zašoupnout volant dolů a tím se sníží vzdálenost pedálů. Tohle řešení jsem měl možnost otestovat s dcerou a přišlo mi hodně praktické.
Řadicí páka se i v tomto případě dá uchytit na levou nebo pravou stranu.
Kabely se dají na rám držáku volantu připevnit stahovacími páskami. V širší části konstrukce u základny se kabely vedou v přiložených plastových husích krcích. Co se týká samotného pocitu z projížďky, ten je na Chariotu o něco lepší než s Riderem. Konstrukce je parádně pevná a stabilní. Ani se nehne. Nikde nic nepřekáží nohám, držák sebou nepohne ani při té nejzběsilejší jízdě, kdy vám force feedback tříská s volantem z jedné strany na druhou. Stabilita Chariotu je prostě super. I za plnou cenu 3200 kč má excelentní poměr ceny a výkonu, o dvou tisících ani nemluvě.
Horší je to se skladností. Celkově je prostorově výraznější než mrňavý skladný rider. Výhodou je, že ani při jeho složení není třeba nic odmontovávat. Pro mě je ovšem nepraktická jeho délka ve složeném stavu. To by naopak mohlo vyhovovat těm, kteří mají více místa pod postelí. Ve složeném stavu je Chariot mnohem delší než Rider, jeho výška však odpovídá výšce volantu. Pod postel by se mohl schovat pohodlněji. Proti Chariotu má Rider problém s úplným složením kvůli pedálům, které překážejí.
Ani v případě Chariotu nesmím zapomenout na obrázek s přesnými rozměry, který stejně tak najdete na stránkách produktu na CZC.