Další padá do prachu: Hraní po streamu Google Stadia (*2019  †2023)
i Zdroj: stadia.google.com
Sítě a Internet Článek Další padá do prachu: Hraní po streamu Google Stadia (*2019 †2023)

Další padá do prachu: Hraní po streamu Google Stadia (*2019 †2023) | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

2. 10. 2022 03:00 17

Seznam kapitol

1. Přichází a odchází 2. Selhání velkého rozsahu 3. Práce účetních? 4. Masový vrah vlastních projektů 5. Další sen v trapu

Google je známý svou štědrou podporou novým projektům – a naprosto nemilosrdnou sekerou, kterou je terminuje ve chvíli, kdy neplní očekávání. Teď si Zubatá přišla pro jejich streamovací službu Stadia.

Reklama

Streamování může dobře fungovat tehdy, když máte velkou a rozptýlenou populaci, která hraje relativně málo a netvoří vám zátěžové peaky, což je vždycky problém. Ideální je stav, kdy lidi hrají relativně krátkou dobu a to méně náročné hry, protože kvalitní grafika rovná se velký výpočetní výkon a to se rovná energie a náklady na provoz infrastruktury. U casual her je obvyklé, že se pozornost hráčů přesouvá z jednoho titulu na jiný, takže jeden padá a druhý stoupá. Stav, kdy se celková zátěž moc nemění, jen se přesouvá pozornost hráčů od jedné konzole ke druhé, je pro streamované hraní ideální.

Zdá se, že Stadii „zabili účetní“, přičemž jsou v zásadě dvě možnosti, jak se to stalo. Ta očividná a opakovaně zmiňovaná teze o tom, že Stadia nerostla tak rychle jak se očekávalo. Technologické firmy sázejí na agresivní růst a stále opakují, že ten je vše, že je důležité zabrat trh za každou cenu jako první, což nefungovalo ani v případě WeWork a zdá se, že to nefunguje úplně ani u Uberu. To, že jste první, neznamená, že budete jediní: A Google v oblasti herního streamování opravdu není jediný, i když má nepochybné infrastrukturní výhody.

Ta druhá možnost, která se mohla stát, spočívá v tom, že měli výnosový model pro predikci vývoje dění na platformě a ten začal opouštět plánované parametry. To v lidské řeči znamená, že očekávali určitý zájem, který spolu s určitými provozními náklady měl přinést v daném časovém intervalu plánovanou výnosnost. Tohle modelování se dívá do budoucna – a i když podnikání prodělává, je schopné říct, zda proděláváte plánovaným způsobem, anebo neplánovaným způsobem.

Plánované prodělávání je to, na jehož konci je zisk. Víte, že za určitou dobu získáte dostatečně velké publikum, které vám pokryje provozní náklady. V tomhle modelu se může podělat o poznání více věcí. Kromě toho, že o vaši službu není takový zájem, jak se čekalo, se může třeba objevit konkurence, která vám podsekne ceny, čímž vám znemožní dostat se do ziskovosti. Anebo se stane něco dalšího, například začne růst cena energií a tím se začne zhoršovat výnosnost na hráče.

I když se zdá, že jsme teprve na počátku energetické krize a že tohle není důvod házet flintu do žita, moderní finanční modelování umí jedno velké kouzlo: Pokud máte dost dat, dokáže vám modelovat různé případy vývoje výnosnosti s ohledem na ceny vstupů. Pokud jsou parametry v mezích, můžete plánovaně prodělávat, ale držet místo na trhu. Pak ale může nastat situace, že vám modelování řekne, že je velmi málo pravděpodobné, že při současném směrování dojde k takové změně, která vás udrží v modelu, a naopak že je hodně pravděpodobné, že se vyhlídky výrazně zhorší. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama