Empire Total War - kráska s vysokými nároky | Kapitola 7
Seznam kapitol
Před několika dny se na trh dostal nejnovější díl strategické série Total War zaměřený na velkolepé bitvy obrovských armád. Tentokrát k tomu vývojáři navíc přidali detailní postavy i prostředí, takže se nabízí otázka, zda doma máte dostatečně silné železo. Už předem vám totiž mohu prozradit, že na nejvyšší detaily průměrný stroj nestačí.
Pro vyzkoušení vlivu nastavení hry na její výkon, vzhled a její chování jsem použil grafiku GeForce GTX 260-192. Jako rozlišení mi posloužilo 1920×1200 bodů při nastaveném 4×AA a 16×AF. Jde o prostřední z testovaných rozlišení a zapnuté vyhlazování a filtrování dá lépe vyniknout rozdílům.
Empire Total War je, jak jste viděli, extrémně náročnou hrou, takže hráči bez highendových grafických karet (kterých je většina) budou muset sahat po razantním snižování detailů. Těch je naštěstí ve hře obrovské množství, takže se pojďme podívat, co má a co nemá smysl měnit.
Předem bych rád uvedl, že hra neumožňuje ukládání hry v libovolné pozici a pro změnu nastavení je nutné hru vypnout a vše změnit v hlavním menu. Některé srovnávací screenshoty, zejména ty se střelbou, se proto často o kus liší, s čímž se bohužel nedalo nic dělat.
Shader Model
Prvním nastavením hry je Shader Model. Samo o sobě toto nastavení grafiku hry nemění, ale kvůli tomu, že změníte typ používaného shaderu, dojde k automatické deaktivaci mnoha efektů jako je HDR, Depth of Field nebo Volumetric effects. Na screenech pak vidíte, jak velký to má vliv na hru (nevzhledné skály v dálce, špatné nasvícení scény). Vliv na hru je obrovský, s GeForce GTX 260 192 SP jsem získal osm snímků za sekundu navíc.
Texture Quality
Texture Quality mění rozlišení textur ve hře, ale rozdíl v detailnosti poznáte jen při blízkém zkoumání. Vliv na hru snížením na low je malý, pomůžete si o cca dva snímky za sekundu.
Particle Effects
Částicové efekty mění hustotu a kvalitu kouře, plamenů u střel a podobně. V praxi jsem si však rozdílů nevšimnul a také vliv na plynulost hry byl nulový.
Unit detail
Unit Detail nemění to, jak detailní jsou vojáci zblízka, ale jak vypadají v dálce. Na nízké nastavení totiž místo vojáků vidíte nechutné 2D rozmazané fleky, které se až při přiblížení mění na opravdové vojáky. Snížení nastavení vám sice přidá u GTX 260 dobré tři snímky za sekundu, ale rozhodně to nedoporučuji.