ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia) | Kapitola 2
Seznam kapitol
Na nové oficiální ovladače společnosti nVidia jsme čekali velmi dlouho, a tak se nyní podívejme na to, jestli čekání stálo za to. Po vydání těchto ovladačů se vyrojily zprávy o jejich fantastickém výkonu. Protože jsem na internetu nikde nenašel komplexnější srovnání starých ovladačů (66.93) a těchto nových oficiálních (71.84), učinil jsem proto vlastní srovnání, které je dost vypovídající.
V této kapitole si můžete porovnat na screenshotech kvalitu zobrazení v jednotlivých hrách. Všechny jsou típnuty pod jednotným nastavením kvality (1600x1200 4xFSAA/8xAF).
- FW66.93 - |
- FW71.84 - |
- FW66.93 - |
- FW71.84 - |
Jak je patrné ze všech pořízených screenshotů, tak Doom 3 si v kvalitě zobrazení nepohoršil ani nepolepšil. Kvalita je standardně na velmi vysoké úrovni. Všechny screenshoty jsou pořízeny v UltraHigh kvalitě na grafické kartě GeForce 6800GT.
- FW66.93 - |
- FW71.84 - |
O hře Half-Life 2 se dá říci v podstatě to samé jako o hře Doom 3, takže nějakých anomálií či artefaktů se nedočkáme ani zde.
- FW66.93 - |
- FW71.84 - |
FarCry bylo na Nvidiích v minulosti trochu problémové, protože se často stalo, že byly použity jen 16-bitové barvy, což bylo znát hlavně na světelných efektech. Po bližším zkoumání této hry, musím konstatovat, že se zde už nic podobného nekoná.
- FW66.93 - |
- FW71.84 - |
Na opravení některých nepříjemností v Unreal Tournamentu 2004 jsem čekal jako na smilování boží a nVidia mě vyslyšela. Problém se týkal stability hry při přepínání z Windows do hry a naopak nebo ukončení hry, kdy se systém samovolně restartoval. Tento jev spolu s ForceWare 71.84 zmizel. Screenshot pořízený na FW66.93 jasně ukazuje, že je zde absence 8xAF jasně patrná (ověřeno dvakrát).