ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia) | Kapitola 7
Seznam kapitol
Na nové oficiální ovladače společnosti nVidia jsme čekali velmi dlouho, a tak se nyní podívejme na to, jestli čekání stálo za to. Po vydání těchto ovladačů se vyrojily zprávy o jejich fantastickém výkonu. Protože jsem na internetu nikde nenašel komplexnější srovnání starých ovladačů (66.93) a těchto nových oficiálních (71.84), učinil jsem proto vlastní srovnání, které je dost vypovídající.
Verze | UT2004 3355 |
Rozhraní | DirectX 7/8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon |
Nastavení | 1024x768, 1280x1024, 1600x1200 Max Det. (s/bez FSAA 4x a 8AF) |
Návod jak testovat | Bench Em All (Torlan) |
Ve hře Unreal Tournament 2004 jsem nezaznamenal nějaké zřetelné zvýšení výkonu, ale zato jsem byl příjemně překvapen absencí problému se stabilitou hry, takže zde mají nové ForceWare také jednoznačné doporučení.
Závěr
Nové ForceWare 71.84 zaznamenaly jednoznačný úspěch a pokud je ještě nainstalovány nemáte, tak to urychleně napravte, protože za dobu používání jsem na žádné z testovaných karet nenarazil na jediný problém.
Hra Half-Life 2 zaznamenala opravdu podstatné navýšení a hra už není utrpením ani se zapnutým FSAA ve vysokých rozlišeních.
Dalším plusem těchto ovladačů je efektivnější SLI (neověřeno PCT), kde je výkonový nárůst v průměru o 5%. Právě s těmito ovladači padly nové rekordy v 3DMarku05 a nVidia si může připsat nějaké ty kladné bodíky ve válce s ATi, které připravuje své FUDO a má rovněž nové Catalysty 5.3 (OpenGL 2.0).
Grafickou kartu GeForce 6800 a GeForce 6800GT zapůjčila firma Levi, které tímto děkujeme