forceware-66-93-vs-71-84-ovladace-pro-graficke-karty-nvidia
Článek ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia)

ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia) | Kapitola 3

Štefek Petr

Štefek Petr

30. 3. 2005 00:00 70

Seznam kapitol

1. ForceWare 71.84 2. Vizuální kvalita 3. Výkonové srovnání - Syntetické benchmarky 4. Výkonové srovnání - Doom 3
5. Výkonové srovnání - FarCry 6. Výkonové srovnání - Half-Life 2 7. Výkonové srovnání - UT 2004, Závěr

Na nové oficiální ovladače společnosti nVidia jsme čekali velmi dlouho, a tak se nyní podívejme na to, jestli čekání stálo za to. Po vydání těchto ovladačů se vyrojily zprávy o jejich fantastickém výkonu. Protože jsem na internetu nikde nenašel komplexnější srovnání starých ovladačů (66.93) a těchto nových oficiálních (71.84), učinil jsem proto vlastní srovnání, které je dost vypovídající.

Reklama
ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia)
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 3DMark03, patch 360
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia)
i Zdroj: PCTuning.cz

NVidia se snaží zvýšit skóre v 3DMarcích všemi možnými způsoby a s těmito ovladači se jí to díky zvýšenému výkonu pixel shaderů podařilo. Rozdíly jsou ve stovkách bodů, takže se jedná o věc dost podstatnou.

ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia)
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 3DMark 2005, patch 1.20
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
Nastavení Default
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download

ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia)
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark05 naznačuje, že došlo stejně jako v předchozím případě ke značnému navýšení skóre, což dává dostatek prostoru k novým rekordům v tomto marku.

ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia)
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia)
i Zdroj: PCTuning.cz

Aquamark 3 je velmi limitován výkonem CPU, a tak ani tentokrát jsem na nVidiích nedočkal překonání hranice 70000 bodů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama