ForceWare 66.93 vs 71.84 (ovladače pro grafické karty nVidia) | Kapitola 3
Seznam kapitol
Na nové oficiální ovladače společnosti nVidia jsme čekali velmi dlouho, a tak se nyní podívejme na to, jestli čekání stálo za to. Po vydání těchto ovladačů se vyrojily zprávy o jejich fantastickém výkonu. Protože jsem na internetu nikde nenašel komplexnější srovnání starých ovladačů (66.93) a těchto nových oficiálních (71.84), učinil jsem proto vlastní srovnání, které je dost vypovídající.
Verze | 3DMark03, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
NVidia se snaží zvýšit skóre v 3DMarcích všemi možnými způsoby a s těmito ovladači se jí to díky zvýšenému výkonu pixel shaderů podařilo. Rozdíly jsou ve stovkách bodů, takže se jedná o věc dost podstatnou.
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
3DMark05 naznačuje, že došlo stejně jako v předchozím případě ke značnému navýšení skóre, což dává dostatek prostoru k novým rekordům v tomto marku.
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark 3 je velmi limitován výkonem CPU, a tak ani tentokrát jsem na nVidiích nedočkal překonání hranice 70000 bodů.