Fractal Design Vector RS: Tohle tu ještě nebylo | Kapitola 3
Seznam kapitol
Samotný výrobce přiznává, že jeho nová počítačová skříň nemá v celé jeho předchozí produkci svou obdobu. Přestože je postavena na šasi odvozeném z modelů Define R6, její povrchové panely s ostrými hranami a lomy se zcela vymykají z dosud konzervativního designu ostatních produktů. Co se však nezměnilo, je dojem luxusního výrobku.

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte herní hardware
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
Exteriér – boky, příď a strop
Pro účely testu mám k dispozici skříň Fractal Design Vector RS ve verzi Blackout Dark TG, tedy s výrazně zatmavenými plochami temperovaného skla. Kromě omezeného pohledu do útrob skříně se na lesklých černých plochách intenzivně odráží všechny objekty v okolí a na fotografii tak narušují dojem celistvosti skleněných ploch. Problém umocňují zejména světlé objekty.

Při pohledu na vybalenou skříň nás ihned zaujmou lomené plochy povrchových panelů s přímými liniemi a relativně ostrými hranami. Zalomený čelní a stropní panel na sebe navazují mimo jejich linie lomu, čímž vzniká zajímavě tvarovaný spoj těchto panelů s nesnadnou vizuální identifikací jednotlivých rovin. Díky tomuto designovému prvku působí skříň z různých směrů pohledu pokaždé jiným dojmem.

Například z čelního pohledu se zdá, že plocha stropu je zalomena ve dvou místech a přitom tomu tak není. Z jiného pohledu může strop naopak působit dojmem jednolité plochy. Velmi pohledná je kombinace vysoce lesklého tmavě tónovaného skla se sametově lesklou (či spíše matnou) plochou ocelových plechů použitých na povrchu obou panelů.

Dobrý dojem zanechává jemně zrnitá textura laku a celková kvalita lakování. Příjemným oživením plochy čelního panelu je pak úzká linka stříbrného plastu vystupující ze dna skříně, konkrétně z konstrukce nohou. Drobné logo výrobce nalakované v pravém spodním rohu čelního panelu je naopak velmi nenápadné.

Tvar nohou ze stříbrného plastu náramně ladí s moderním pojetím skříně a dokonale zapadá do celkové koncepce. Všimněte si návaznosti tvaru s čelním panelem a dokonalého lícování všech dílů. Z následujícího obrázku můžeme také posoudit řešení průduchu k čelním ventilátorům. Šikmá žebra jsou v dostatečně velkých rozestupech, aby neomezovala volný průchod vzduchu a přitom bránila přímému průniku hluku z interiéru.

Zatímco na čelním panelu zaujímá sklo minoritní část plochy a není průhledné, na stropě je tomu zcela naopak. Sklo zde tvoří větší část plochy a podle intenzity zatmavení u jednotlivých variant umožňuje více či méně nerušený pohled do interiéru skříně.

Při pohledu na skříň z pravé strany vidíme plechové plochy krycích panelů a zcela rovnou plochu plechové bočnice bez jakýchkoliv prolisů. Díky stejné struktuře lakování a dokonalému lícování působí celek velmi čistě. Mám dojem, že výrobce se inspiroval konceptem jin – jang. Z kolmého pohledu na levou stranu skříně jsou viditelné pouze plochy temperovaného skla, zatímco z opačného pohledu výhradně plochy z plechu.

Esteticky velmi dobře jsou do pravého pruhu lakovaného plechu zakomponovány I/O prvky skříně, nicméně jejich situování nebude v určitých situacích příliš praktické (například při umístění skříně pod deskou stolu). Kromě obvyklé sady audio konektorů, dvojice USB 3.0, tlačítek Power a Reset, potěší přítomnost nejmodernějšího konektoru USB 3.1 Type-C druhé generace s přenosovou rychlostí až do 10 Gb/s.

Přestože skříň Vector RS využívá šasi odvozené od modelu Define R6, nenajdeme na jejím čele praktická dvířka. Čelní panel je k šasi uchycen napevno, což mimo jiné vylučuje možnost osazení 5,25" optické mechaniky. Nasávání vzduchu k předním ventilátorům je řešeno výhradně otvory po bocích čelního panelu, podobně jako u modelu Define S2, avšak účinný průřez průduchů je u modelu Vector RS nezanedbatelně větší.
