PCTuning Článek

GeForce GTX 680 SLI versus Radeon HD 7970 CrossFire

z-obermaier
Z. Obermaier
5. 4. 2012 01:00 90 Sdílej:

Seznam kapitol

1. SLI a požadavky 2. Představení karet – GeForce GTX 680 3. Představení karet – Radeon HD 7970 4. Testovací sestava 5. Testovací hry a metodika 1/2 6. Testovací metodika 2/2 7. AvP, Arma 2, Battlefield 2, BattleForge
8. Crysis Warhead, DiRT 2, Far Cry 2, GTA IV 9. HawX, Just Cause 2, Metro 2033, Resident Evil 5 10. Stalker CoP, WiC, Unigine, Vantage 11. Nové hry (Battlefield 3, Skyrim, Mafia 2, Witcher 2)... 12. Shrnutí výkonu 13. Spotřeba 14. Závěr

Dnes nás čeká lahůdkový test – čtyři nejvýkonnějších grafické karty AMD a nVidia se utkají v souboji o nejnadupanější herní řešení současnosti. Abychom dostali z karet maximum, sekundovat jim bude přetaktovaný Core i7-3930K na 5 GHz a platforma X79 s 8 GB 2400 MHz pamětí. Jak sami uvidíte, není nic, co by naše sestavy nezvládly!

Reklama
Reklama

Zde najdete 23 nejnáročnějších her a čtyři benchmarky. Měřit budeme pouze v nejvyšších rozlišeních 2560 × 1600 pokud to hra umožní, také s vyhlazováním 8×AA (MSAA nebo QCSAA). U každé hry vás také čekají průběhy fps, mám naměřena úplně všechna nastavení v průbězích, u každé hry ale vyberu možné nejpoužívanější nastavení a doložím průběhem. Nebudu dávat průběhy všech nastavení, ty mohu dodat v souboru, článek by takové množství obrázku zahltilo a znepřehlednilo.

Aliens Vs Predators (DX11) - První hru testuji pomocí jejího volně stažitelného testovacího dema. Vytvořil jsem si pro všechna nastavení konfigurační soubory a uložil je do adresáře hry. Všechny konfigurační soubory si můžete stáhnout zde. Pomocí zástupců na ploše pak spouštím test například s tímto parametrem: -config=1680_AA.txt. Poprvé nechám běžet sekvenci bez měření, aby se načetla do paměti a podruhé už měřím Frapsem. Nastavení používám maximální, jen měním hodnoty AF (2x a 16x) a AA (0x, 4x).

Arma 2 (DX9) - K měření další hry používám opět volně stažitelné demo hry a využívám testovací sekvenci vestavěnou ve hře. Nastavení hry vidíte na obrázku, měním jen použité rozlišení. První průběh opět neměřím, jen tím zajistím nahrání dat do paměti. Druhý měřený průběh zaznamenává Fraps. Také doporučuji před měřením hru vypnout a znovu zapnout, někdy se podivně zasekne a fps jsou nereálně nízká.

Battlefield Bad Company 2 (DX11) - Používám poslední build hry, kdy měřím Frapsem vlastní testovací sekvenci z úvodu hry. Nastavení hry je na úplné maximum, měním jen hodnotu AF (2x a 16x) a AA (1x, 4x, 8x) a samozřejmě rozlišení. Přikládám zde video testovacího měření:

BattleForge (DX11) - Používám verzi hry Lost Soul Edition s posledním patchem. K měření výkonu je zde vestavěná demo sekvence jíž využívám. Měřím Frapsem vždy druhý průběh, první načítá data do pamětí. Hru mám nastavenou na max, což dokládá obrázek. Opět měním jen hodnoty AA (0x, 4x, 8x) a rozlišení. Po každé změně je nutné hru restartovat, což s ověřováním aktuální verze souborů trvá relativně dlouho.

Crysis Warhead (DX10) - K měření používám dostupnou utilitu na měření a mapu ambush. Fraps zaznamenává vždy druhý průběh jako u všech předešlých her. Používám zde profil GAMER a všechny rozlišení a nastavení mám uložené v konfiguračním souboru - stahujte zde. Kromě rozlišení měním jen hodnotu AA (0x, 4x) vyšší nemá cenu vzhledem k náročnosti hry zkoušet.

DiRT 2 a 3 (DX11) - U této hry používám vestavěný test trati v Londýně. Použít lze i volně stažitelné demo. Ručně upravuji konfigurační soubor a spouštím zástupcem přímo benchmark, je to rychlejší než se proklikat do menu hry a spouštět demo odtud. Vše je nastaveno na maximum, měním jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenává Fraps v druhém průchodu.

Far Cry 2 (DX10) - I když mnozí žehrají, že jde o starou hru, stále dokáže kartám řádně zatopit. Testuji s posledním patchem. K měření používám dva průchody nejkratším vestavěným testem - Small Ranch. Veškerá nastavení mám uložené v konfiguračním souboru (AA - 0x, 4x, 8x) a ten vše provádí automaticky, já jen spouštím Fraps v druhém průchodu sekvence. Konfigurační soubor stáhněte zde.

GTA IV (DX9) - I přesto, že jde o DX9 hru, je stále jednou z nejnáročnějších na trhu. Používám verzi s posledním patchem přidávajícím do hry rozšíření o další dvě epizody. Nastavení detailů vidíte na obrázku, aby bylo možné toto nastavení použít i pro karty s menší kapacitou paměti, je nutné spustit hru s parametrem. Více o tom píše kolega zde. Zde nastavuji pouze rozlišení a druhý průchod měřím Frapsem, video z měřící sekvence je zde:

Battlefield 3 (DX11) - jedna z nejoblíbenějších her posledního roku, její testování je povinnost. Používám aktuální verzi s posledním patchem. Testuji v první kapitole, náročnou scénu s přestřelkou na parkovišti se sniperem. Zhruba minutu sleduji válečnou vřavu na parkovišti, vybuchující auta atd. Vše zaznamenává Fraps.

COD MW3 (DX9) - Další oblíbená hra jež ale není nijak zásadně náročná. Testuji první misi, kdy běžím rovně ulicí přestřelkou až na konec k barikádám. Vše zaznamenává Fraps.

Crysis 2 (DX11) - K testu používám hru s DX11 patchem a Texture packem. Měřím scénu, kdy sleduji bitvu v parku z výšky s výhledem na celé město. Vše zaznamenává Fraps.

Lost Planet 2 (DX11) - U této hry používám vestavěné demo, testuji na maximální kvalitu druhý scénář. Vše kontroluji v průběhu Frapsu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning