Gigabyte RX 560 OC rev. 2.0 v testu: Zase trable s revizemi | Kapitola 17
Seznam kapitol
RX 560 od Gigabyte jsem půjčoval na test proto, že patřila k těm levnějším, ale i tak měla podle uvedených specifikací solidní takty. Na chlazení není RX 560 tak náročná, takže jednodušší chladič nevadil. Sliboval jsem si kartu s pěkným poměrem cena/výkon. Ale jednu drobnost jsem opomněl – že by popisky v e-shopu zase nemusely odpovídat tomu, co dorazí...
Boost a provozní vlastnosti v Crysis
Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje pasáže extrémně náročné na vytížení GPU ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15–50 minut. Při běžném hraní k podobné dlouhodobé zátěži nedochází, podobně náročnou scénou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů typu Furmark je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný syntetický test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.
V grafech níže najdete hodnoty z Crysis, v první části rozlišení 1920 × 1080, kdy kartu limituje CPU, ve druhé 2560 × 1440 bodů.
V Crysis je opět při startu (a jenom při startu) vidět špičkových 1224 MHz, ale prakticky okamžitě takt klesá k 1120 MHz a postupně jde dolů až k hodnotám 1065–1097 MHz s průměrem 1085 MHz. Legrace je, že se tím dostáváme už dost hluboko pod „základní“ takt 1175 MHz.
Rozlišení 1920 × 1080
Crysis, 2560 × 1440
V následujících grafech je vždy oranžový úsek průměrem hodnot z rozlišení 2560 × 1440 bodů.